بیانیه ضدایرانی کاخ سفید درباره تحولات عراق

گروه جهان الف،   3980820101

کاخ سفید با انتشار یک بیانیه، ضمن اعلام «نگرانی شدید» آمریکا درباره تحولات عراق، اظهاراتی ضد ایرانی مطرح کرده و خواستار برگزاری انتخابات زودرس شده است.

بیانیه ضدایرانی کاخ سفید درباره تحولات عراق

به گزارش فارس، در ادامه اظهارنظرهای مداخله‌جویانه آمریکایی‌ها درباره تحولات عراق، سخنگوی کاخ سفید با انتشار یک بیانیه اتهام‌هایی علیه ایران زده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده است.

به نوشته روزنامه «واشنگتن پُست»، کاخ سفید با انتشار یک بیانیه در خصوص تحولات عراق، «به شدت» ابراز نگرانی کرده است.

در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده درباره تداوم حملات به تظاهرات‌کنندگان، فعالان مدنی، رسانه‌ها و محدودیت‌ها علیه دسترسی به اینترنت در عراق به طور جدی نگران است».

کاخ سفید در این بیانیه، با تکرار عادت آمریکایی‌ها در اتهام‌زنی علیه ایران و گروه‌های عراقی نزدیک به ایران مدعی شد: «عراقی‌ها این موضوع را که رژیم ایران منابعشان را می‌خشکاند و از گروه‌های مسلح و متحدان سیاسی خود برای متوقف کردن ابراز نظر مسالمت‌آمیز استفاده می‌کند، تحمل نخواهند کرد. مردم عراق به رغم هدف قرار گرفتن با خشونت مرگبار و عدم دسترسی به اینترنت، صدایشان را به گوش دیگران رسانده‌اند و خواستار انتخابات (زود هنگام) و اصلاحات در انتخابات شده‌اند».

کاخ سفید در بخش دیگری از این بیانیه از دولت عراق، «توقف خشونت علیه تظاهرات‌کنندگان» و اجرای وعده «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق برای انجام اصلاحات و برگزاری انتخابات زود هنگام را خواستار شده است.

بیانیه کاخ سفید درباره عراق بعد از ارائه پیشنهادات هیأت کمک رسانی سازمان ملل به عراق (یونامی) برای کاهش تنش‌ها در عراق صادر شده است.