سخنرانی داماد ترامپ در ریاض در حمایت از اسراییل

گروه جهان الف،   3980808006

داماد یهودی و مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا، طی سخنرانی‌اش در کنفرانس سرمایه‌گذاری در ریاض، مدعی شد که رژیم صهیونیستی «منشأ تمام رنج‌های فلسطینیان نیست».

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جراد کوشنر» داماد و مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، در نخستین روز برگزاری کنفرانس موسوم به «طرح آینده سرمایه‌گذاری» در ریاض، طی سخنانی اظهار داشت که اسرائیل منبع تمام مشکلات و رنج‌های فلسطینیان نیست.

کوشنر گروه‌های مقاومت فلسطینی را به تروریسم متهم کرد و مدعی شد: «اگر می‌خواهید در کرانه باختری و نوار غزه سرمایه‌گذاری کنید، مسئله‌ای که مانع شما می‌شود، ترس از تروریسم و احتمال از بین رفتن سرمایه‌گذاری‌های شما است.»

داماد ترامپ در ادامه گفت: «حل و فصل منازعه میان فلسطینیان و اسرائیل راه‌های پیشرفت در جهت نزدیک کردن مردم را باز می‌کند.»

در ماه ژوئن گذشته، کوشنر طی نشست ضد فلسطینی در بحرین، بُعد اقتصادی طرح صلح ادعایی آمریکا، موسوم به «معامله قرن» را رونمایی کرده بود.

فلسطینیان «کارگاه اقتصادی منامه» تحریم و تأکید کردند که نمی‌توان قبل از پرداختن به راه‌حل‌های سیاسی احتمالی برای این منازعه، از بخش اقتصادی آن دم زد.