حذف سهمیه قیر رایگان شهرهای باجمعیت بالای ۵۰ هزار نفر

گروه اقتصادی الف،   3980805068

رئیس شورای اسلامی شهر کنگاور از حذف سهمیه قیر رایگان شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر خبر داد و افزود: متاسفانه این قانون روند آسفالت معابر شهر کنگاور را با مشکل رو به رو کرده‌است.

عباس کاووسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه درگذشته توزیع قیر رایگان به شهرداری‌ نهضت آسفالت شکل گرفته بود، افزود: بخش قابل‌ توجهی از این قیر در اجرای روکش آسفالت معابر شهرها استفاده شد که متاسفانه سهمیه قیر رایگان را حذف کرده اند.
او در ادامه با انتقاد از عملکرد مدیریت آبفای کنگاور اظهارداشت: در حالی که برای برندسازی کنگاور و توسعه این شهر تلاش می‌کنیم ولی این شهر از لحاظ تامین و ارائه خدمات اولیه همچون جمع آوری فاضلاب سطح شهر ناتوان است.
عضو شورای استان کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: چندی پیش در جلسه شورای استان که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز حضور داشت تاکید کردم که آبفای کنگاور در پی آسفالت هر خیابان و کوچه ای اقدام به حفاری مجدد می کند که باید به این وضعیت نابسامان که نارضایتی شدید شهروندان را به دنبال داشته پایان دهد.
کاووسی، تمجید از مسئولان را یک آفت بزرگ در استان دانست و افزود: به اعضای شورای استان نیز این موضوع یادآوری شد که بیش از آنکه به تعریف و تمجید بپردازیم باید صدای رسای مشکلات مردم حوزه خود باشیم.
رئیس شورای اسلامی کنگاور در ادامه چهار محله، اسلام آباد، پیشه وران (ترانشه) ، خرمنجا و حسن آباد را دارای مشکلات عدیده شهری عنوان کرد که مردم بیشترین آسیب را می بینند.
کاووسی در خصوص پیگیری مشکلات شهری گفت: مکاتبات اداری مکرر با استاندار، فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و شهردار انجام شده که امیدواریم موتور توسعه شهری شتاب بیشتری گیرد و مردم بیش از این دچار زیان و ضرر نشوند.
او نبود اعتبار کافی را یکی از عمده ترین مشکلات شهرداری برشمرد و تصریح کرد: درآمد شهرداری کنگاور از طریق وصول عوارض و صدور پراونه های کسب و ساختمان تامین می شود که از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیست.
کاووسی افزود: اکثر شهرداری های کشور به دلیل کمبود درآمد در پرداخت حقوق کارکنان و کارگران با مشکل مواجه هستند ولی شهرداری کنگاور در پرداخت حقوق کارگران به روز است. 
رئیس شورای شهر کنگاور تصریح کرد: پرداخت نشدن به موقع حقوق و مزایای پرسنل شهرداری در سالهای قبل به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های مدیران بود که خوشبختانه با تلاش اعضای شورای شهر و شهردار کنگاور پرداخت حقوق ها به روز شده است.
او در خاتمه با تاکید بر اینکه باید برای مقابله با بحران در آمادگی صد درصد باشیم اظهار داشت: عوامل اجرایی شهرداری برای مقابله با آب‌گرفتگی در سطح خیابان‌ها آمادگی کامل دارند.  
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر ۷۵ هزار نفر در شرق استان کرمانشاه قرار دارد.