در همایش گردهمایی هم اندیشی دیده بان شفافیت و عدالت مطرح شد احمد توکلی: هدف دیده ‎بان مبارزه با فساد بدون یاس و ترس است/ با آمدن رییسی امیدها بیشتر شده

گروه اقتصادی الف،   3980802042 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گفت: هدف ما مبارزه با فساد بدون ترس و یاس است و بدون وجود رسانه های کمک کار هم نمیتوان به آن رسید. ما دیده بان شفافیت و عدالت را تشکیل دادیم و به این ترتیب با فساد مبارزه میکنیم.

احمد توکلی: هدف دیده ‎بان مبارزه با فساد بدون یاس و ترس است/ با آمدن رییسی امیدها بیشتر شده

به گزارش خبرنگار الف، احمد توکلی، رییس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت، در گردهمایی هم اندیشی دیده بان شفافیت و عدالت که صبح امروز برگزار شد، در مورد بیان فلسفه دیده بان و اهداف این همایش، اظهار داشت: سال ۱۳۹۱ بود که دوستان جوان تر از بنده به منزل من آمده و گفتند که تویی که مدعی هستی فساد سیستماتیک است، سازمانی تشکیل دهیم که بتوانیم با فساد سیستمی، مبارزه سیستمی کنیم.

وی تصریح کرد: این سازمان، مقاصد مالی و مقاصد سیاسی نداشته و غیردولتی هم است که هدفش کمک به سازمان های نظارتی و قضایی است. در واقع این سازمان سعی میکند که کاری شبیه به این سازمان ها را انجام دهد و پولی هم در قبال آن دریافت نمی کنیم.

توکلی افزود: فلسفه تشکیل سازمان دیده بان شفافیت و عدالت، مبارزه مشروع و قانونی با فساد و مفسد است، لذا زمانیکه ما سعی کنیم به این دستگاهها خوب همکاری کرده، آنها هم سعی میکنند، خوب عمل می کنند. به طور مثال، دستگیری دختر نعمت زاده به دلیل شفافیت و تاثیرگذاری افکار عمومی و رسانه ها است.

رییس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت ادامه داد: بزرگترین و مهم ترین مانع برای توسعه اقتصادی، فساد است چراکه بازدهی منابع دولتی را به شدت پایین آورده و بسیاری از بلاها را ایجاد میکند، ما میخواستیم چنین موضوعی پیش نیاید.

توکلی افزود: فساد بزرگتر از آن چیزی است که ما فکرش را میکردیم، لذا ما باید کاری کنیم که مردم به صحنه آمده و یک حرکت اجتماعی نیز ایجاد شود، در حال حاضر مردم از یاس و ترس به صحنه نمی آیند، اگر ترسویی کم شود تعداد سازمان های اینچنینی نیز افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: هدف ما مبارزه با فساد بدون ترس و یاس است و بدون وجود رسانه های کمک کار هم نمیتوان به آن رسید. ما یارگیری کرده و دیده بان شفافیت و عدالت را تشکیل دادیم و به این ترتیب با فساد مبارزه میکنیم.

توکلی با بیان اینکه با آمدن آقای رییسی، رییس جدید قوه قضاییه، امیدها بیشتر شده است، گفت: انشالله بتوانیم با عزم جدی در این راه پیش برویم. معقوله بسیار مهم این است که ما در حال حاضر با مجرمین یقه سفید مواجه هستیم که این اصطلاح را اولین بار پرفسور آمریکایی مطرح کرد.

رییس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت اظهار کرد: هدف ما کاهش ترساندن مردم است چراکه فساد بسیار فراگیر است ولی هنوز همه گیر نشده است. ما کاری به این موضوع نداریم که افراد چه کاره هستند، ما از حق مظلوم دفاع و در برابر ظالم می ایستیم. به طور مثال همانطور که می دانید بنده رابطه دوستی با اقای قالیباف دارم اما در مورد شهرداری، مطرح کردم که شهرداری مقصر است و به قوه قضاییه هم ارجاع دادیم.

رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت گفت: در مبارزه با فساد، اصولگرا و اصلاح‌طلب و شیعه و سنی نمی‌شناسیم و هرکس که پاک باشد با او دست می‌دهیم، هرکس فاسد باشد علیه او اقدام می‌کنیم و هرکس هم بی‌گناه و مظلوم‌ باشد به دادش می‌رسیم.

وی گفت: مسیر فعالیت دیده‌بان، متوجه شدیم که فساد خیلی بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کردیم.پرونده‌ای به دستم رسید که در یکی از روستاهای لامرد، همه منازل مردم را زد و بند کرده‌اند. لیست همه افراد متخلف در این پرونده موجود است و به سراغ‌شان می‌رویم. هرچند آقای رئیسی هم در برخورد با این تخلفات، مصمم است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم امیدوارانه کار کرده و مبارزه جدی تری را آغاز کنیم چراکه این مجاهدت از زمان جنگ سخت تر است. آثار فساد چوب محکمی است که ملت میخورند چراکه عده ای خطا میکنند و به این دلیل است که امر به معروف و نهی از منکر نکردیم.