معاون کارشناس رسمی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه:  کاهش حجم کاری مرکز وکلای قوه قضائیه با تشکیل هیئت‌مدیره استان تهران 

گروه اجتماعی الف،   3980801188

مهندس پیمان پالیزگیر گفت: امیدوارم کسانی که در جایگاه هیئت‌مدیره استان تهران قرار می‌گیرند بتوانند وظایفی که بر عهده‌ی مرکز وکلای قوه قضائیه در تسهیل امور کارشناسان و وکلا و وظایفی بوده است را بر اساس شرح وظایف دفاتر استانی انجام دهند. 

کاهش حجم کاری مرکز وکلای قوه قضائیه با تشکیل هیئت‌مدیره استان  تهران 

مهندس پیمان پالیزگیر، معاون کارشناس رسمی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در گفتگو با الف با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت‌مدیره کارشناسان رسمی استان تهران اظهار داشت: تشکیل هیئت‌مدیره کارشناسان رسمی و وکلای استان تهران یک اقدام بسیار مفید و ارزشمند است که در سنوات گذشته امکان برگزاری انتخابات هیئت‌مدیره تهران وجود نداشت. با تدبیر دکتر بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، انتخابات هیئت‌مدیره‌ها در سوم آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد و در حال حاضر کاندیداهای انتخابات در حال تبلیغ، بیان دیدگاه‌ها، برنامه‌ها و چشم‌اندازها خود برای مرکز تهران هستند. 


مزایای تشکیل هیئت‌مدیره استان تهران برای مرکز وکلای قوه قضائیه 


معاون کارشناس رسمی مرکز وکلای قوه قضائیه ضمن تأکید بر برگزاری انتخابات هیئت‌مدیره استان تهران گفت: برگزاری انتخابات هیئت‌مدیره استان تهران مزایای زیادی برای این استان و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه دارد، ازآنجاکه این مرکز، یک مرکز کشوری است و وظیفه مدیریت تمام استان‌های کشور را دارد. با تشکیل هیئت‌مدیره استان تهران حجم کاری مرکز وکلای قوه قضائیه کاهش می‌یابد و خود هیئت‌مدیره می‌تواند با چاپ کتاب، توسعه و ارتباط مکاتبات با سازمان‌ها وادارات و جذب 5 درصد ناشی از حق‌الزحمه‌ها که سهم قوه قضائیه است را برای امور آموزشی و رفاهی هزینه کند. 
  
 
تشکیل هیئت‌مدیره مرکز وکلا و کارشناسان رسمی استان تهران به نفع همه است 


مهندس پالیزگیر در ادامه افزود: با توجه به وسعت استان تهران و پایتخت بودن، هیئت‌مدیره استان تهران می‌تواند راهبرد و الگوی تمام استان‌های کشور باشد و هر اقدامی که در تهران انجام شود می‌تواند در کل کشور تأثیرگذار باشد. لذا با استقلال استان تهران صدور و تمدید پروانه، بحث ارجاعات و رسیدگی به شکایات به خود استان واگذار می‌شود و مرکز وکلای قوه قضائیه بهتر می‌تواند به امور اساسی و کلان خود بپردازد و نتیجه‌ی آن به نفع همه‌ی کارشناسان و وکلای استان تهران و کل کشور خواهد بود. 


وی ضمن تأکید بر سلامت و صداقت هیئت‌مدیره منتخب استان تهران گفت: هیئت‌مدیره منتخب باید با برنامه‌ریزی دوره‌های آموزشی به‌صورت ادواری، کوتاه‌مدت و بلندمدت برای افزایش و ارتقای سطح توان علمی کارشناسان و وکلا برگزار کند و هیئت‌مدیره‌ها باید با ادارات و سازمان‌ها مکاتبه و برای عقد تفاهم‌نامه‌ی همکاری جهت انجام اقدامات رفاهی تلاش کنند. 


برنامه‌ریزی بهتر برای رسیدگی به شکایات با انتقال دادیاری از مرکز به استان‌ها 


معاون کارشناس رسمی مرکز وکلای قوه قضائیه واگذاری دادیاری به استان‌ها را یک امر لازم و قابل‌تحسین دانست و تصریح کرد: واگذاری دادیاری‌ها از سال‌های قبل مورد مطالبه‌ی همکاران ما در مرکز و سایر استان‌ها بوده است و بحث دادیاری در حوزه‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. این امر از اهمیت بالایی برخوردار است و کسی که به شکایت رسیدگی می‌کند باید خود لباس کارشناسی را پوشیده باشد تا از مشکلات و نقاط ضعف و قوت کارشناسی مطلع شود. در این صورت برای مدیریت شکایات که برای وکلا و کارشناسان اتفاق می‌افتد بهتر می‌تواند برنامه‌ریزی کند.