اسماعیلی خبر داد: تاکید رئیسی بر مرزبندی بین جرایم سیاسی و امنیتی

گروه اجتماعی الف،   3980730092

سخنگوی قوه قضاییه گفت: تاکید ریاست قوه قضاییه بر این است که در دوره جدید ما مرزبندی دقیق تری بین جرم امنیتی و سیاسی قایل شویم

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه ویدیوی منتشر شده‌ای از آقای رییسی وجود دارد که با تعدادی از افراد  درباره جرم سیاسی صحبت می کنند و  برنامه قوه  قضاییه در این زمینه چیست؟ گفت: جرم سیاسی در قانون تعریف شده و تاکید ریاست قوه قضاییه بر این است که در دوره جدید ما مرزبندی دقیق تری بین جرم امنیتی و سیاسی قایل شویم زیرا این جرایم اشتراکات فراوانی دارند و تاکید ایشان این بود که ما مرزبندی را مشخص کنیم. هر گاه عمل ارتکابی مشمول جرم امنیتی بود تحت عنوان جرم امنیتی باشد و هرگاه جزو جرایم سیاسی بود جرم سیاسی است. سختگیرانه رفتار نکنیم.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: رییس قوه در انتخاب اخیر هیات منصفه مطبوعات که باید در جرایم سیاسی حضور یابند و نظرشان را  به دادگاه ارایه دهند تاکید کردند که هم به اعضای هیات منصفه و هم به کمیته ای که موجب قانون مامور هیات است این مهم یادآوری شود که هیات منصفه نقش اظهار نظر  در جرایم مطبوعاتی و سیاسی دارند و تاکید براین است که در دادسرا و دادگاه و هرکجا که عمل ارتکابی مصداق جرم سیاسی است دقت کنیم.