آمریکا تحریم‌های تازه‌ای علیه کوبا وضع می‌کند

گروه جهان الف،   3980727030

ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد تحریم‌های جدیدی را علیه کوبا اعمال کند.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، ایالات متحده قصد دارد به بهانه نقض حقوق بشر و حمایت از دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا، تحریم های جدیدی را علیه کوبا وضع کند.

بر اساس این گزارش، وزارت بازرگانی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که دسترسی کوبا به هواپیماهای تجاری و سایر کالاها را به شدت محدود خواهد کرد.

وزارت بازرگانی آمریکا قصد دارد مجوزهای فعلی برای اجاره هواپیماهای تجاری به شرکتهای هواپیمایی دولتی کوبا را لغو کند و در آینده نیز هیچ گونه مجوزی در این زمینه صادر نخواهد کرد.واشنگتن همچنین تحریم های بیشتری را علیه سایر کالاهای خارجی اعمال خواهد کرد که با کمک آمریکا تولید می شود.

ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام توسط وزارت بازرگانی آمریکا یک پیام آشکار و روشن دیگر را برای نظام کوبا ارسال خواهد کرد، اینکه آنها باید فورا رفتار مخرب خود در داخل و خارج این کشور متوقف کنند.

وی افزود: دولت ترامپ به اقدامات خود علیه رژیم کوبا ادامه خواهد داد، با هدف حمایت از مردم کوبا و آرزوهای آنها برای آزادی و رفاه.

برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا نیز با انتشار پیامی در توئیتر به تحریم های جدید آمریکا واکنش نشان داد و نوشت: تحریم های تازه اعلام شده، محاصره اقتصادی بیشتری است که نشانگر ورشکستگی اخلاقی سیاست انزوای بین المللی است که از سوی یک دولت فاسد ترویج می شود.

این اقدام آمریکا پس از آن است که دولت ترامپ در ماه ژوئن نیز محدودیت های سفر جدیدی را علیه کوبا اعمال کرده است. اقدامات دولت ترامپ علیه کوبا در شرایطی است که روابط آمریکا و کوبا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما رو به بهبود رفته بود.