ورود ۹۰۰ هزار نفر از مرز مهران به کشور

گروه اجتماعی الف،   3980725149

استاندار ایلام از ورود ۹۰۰ هزار نفر از مرز مهران به کشور خبر داد.

به گزارش  مهر، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در ستاد ویژه ی اربعین با حضور وزرای کشور و راه و شهرسازی گفت: با توجه به زیرساخت هایی که با هماهنگی مسئولین نظام انجام شد آرامش و جو روانی مثبت و خوبی را  در ایام اربعین در استان شاهد بودیم.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مرز خارج و بیش از ۹۰۰ هزار نفر وارد شدند.

وی تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد رفت و ۶۵ درصد برگشت زوار از مرز مهران صورت گرفته است.

استاندار ایلام افزود: مسئولین استان همدلی و هم افزایی قدرتمندانه ای داشته اند، از نماینده محترم ولی فقیه تا دوستان در نهادها، سازمانها و ارگان ها همراه با مردم خوب استان میهمان نوازی و کمک به زوار در سطح بسیار بالایی صورت گرفت که جای تقدیر و تشکر دارد.

سلیمانی دشتکی گفت: قرارگاه رفع نواقص و سازندگی اربعین را بعد از اربعین سال گذشته شروع کردیم و تا امروز ادامه دادیم و بیشتر کارهایی که در اهداف قرارگاه آمده بود اجرا شدند.

وی افزود: سند جامع اربعین را با همکاری ستاد مرکزی تدوین شد، زیرساختهای مورد نظر در استان را تکمیل کردیم و البته بعضی از قسمت ها هنوز کامل نشده است و با توجه به حجم کارها اولویت بندی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در روزهای ابتدایی مشکل آبرسانی به زوار را داشتیم که به سرعت برطرف شد و استقرار موکب ها، آبرسانی، بحث حمل و نقل در چند روز بعدی فعال شدند.

نیازهای استان در بحث اربعین

وی افزود: تکمیل ۴ خطه کردن مسیر ایلام به مهران در دستور کار قرار گرفته و به سرعت عملیاتی شود.

استاندار ایلام بیان کرد: عملیات اجرایی تونل دوم آزادی در محور سرابله به ایلام با توجه به ۴ خطه کردن قسمت اعظم مسیر ایلام به سرابله نیاز است که این نیاز با عنایت وزیر راه و شهرسازی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: تونل کبیرکوه بیش از ۶۵۰۰ متر طول دارد که ۴۵۰۰ متر آن در دو سال اخیر کارسازی شده است و در صورت تکمیل مسیر جدیدی به مهران اضافه خواهد کرد.

وی گفت: اه اندازی بازارچه های چنگوله و چیلات از مطالبات ماست که می تواند در کاهش ترافیک مرز مهران بسیار موثر باشد.

استاندار ایلام تصریح کرد: سازماندهی مسیر پل زائر تا پایانه مهران که نیاز به مناسب سازی، جدول بندی و ایجاد فضای سبز دارد.

وی افزود: ما هر سال دنبال تکمیل آبسردکن، تانکر و وسایل خنک کننده آب داریم و اگر در مرز مهران تأسیسات دائمی سردخانه و دستگاه تولید و بسته بندی آب ایجاد شود این مشکلات هم مرتفع خواهد شد که با توجه به گرم شدن هوا در سال های آینده این تأسیسات باید در پایانه مهران احداث شود.

وی بیان داشت: اقدامات خوبی در زمینه انسداد مرزی انجام شده است و ۲۰۰ کیلومتر از مرزها نیاز به انسداد دارد.

استاندار ایلام اظهار داشت؟: ما هر سال با سهمیه قیر در استان مشکل داریم و برنامه ریزی صورت گیرد که به صورت دائمی قیر مورد نیاز استان تخصیص یابد.
 
وی گفت: در بحث احداث خط ریلی وزیر محترم راه و شهرسازی دستورات لازم را دادند و ان شاء الله در سفر رئیس جمهور کمک شود به سرعت عملیات اجرایی آن آغاز شود و به سرعت به بهره برداری برسد.
 
وی تصریح کرد: اعتبارات اربعین  دیر ابلاغ می شود و اگر در همان ابتدای سال این اعتبارات تخصیص یابد با سرعت بیشتری پروژه ها را تکمیل خواهیم کرد.

وی گفت: وزیر محترم راه و شهرسازی در خصوص طرح جامع پایانه های مرزی مهران و برکت دستور دادند ان شاء الله هر چه سریعتر وارد فاز عملیات اجرایی شود.

استاندار ایلام عنوان کرد: تکمیل فرودگاه مهران که وزیر محترم کشور سال گذشته دستور دادند و کارهای خوبی هم انجام شده است و امسال هم آن را تکمیل می کنیم و برج مراقبت سیار هم نصب خواهد شد.