روسها به دنبال خرید سهام آرامکو

گروه اقتصادی الف،   3980722131

رئیس صندوق سرمایه حکومتی روسیه به خبرنگاران گفت: تعدادی از سرمایه‌گذاران روسی به عرضه عمومی اولیه شرکت دولتی نفتی آرامکوی عربستان علاقه دارند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، کریل دمیتریف، رئیس صندوق سرمایه حکومتی روسیه به خبرنگاران گفت: تعدادی از سرمایه‌گذاران روسی به عرضه عمومی اولیه شرکت دولتی نفتی آرامکوی عربستان علاقه دارند.

وی در آستانه سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به عربستان افزود در جریان مذاکرات در ریاض، در مورد توافق کاهش تولید اعضای اوپک و کشورهای تولیدکننده غیراوپکی بحث و گفتگو خواهد شد.

به گزارش فارس، «ولادیمر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) برای دومین بار و پس از ۱۲ سال وارد عربستان سعودی شد. سفری که از دو سال گذشته برنامه‌ریزی برای انجام آن صورت می‌گرفت.

به نظر می‌رسد بحث در خصوص نفت و همکاری‌های اقتصادی محور رایزنی‌های رئیس جمهور روسیه در این سفر باشد.

 شنبه گذشته «کریل دیمتریف» با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در ریاض دیدار کرده بود؛ وی همچنین بعنوان دومین مقام روسی توانست نشان «ملک عبدالعزیز» را از ولی‌عهد سعودی دریافت کند. پیش از وی ولادیمر پوتین در سال ۲۰۰۷ این نشان را دریافت کرده بود.

رئیس صندوق سرمایه حکومتی روسیه دوشنبه گذشته اعلام کرده بود یکی از موضوعات سفر «دیمتریف» آماده‌سازی زمینه‌های سفر «ولادیمر پوتین» به عربستان سعودی بود.