حمله ترکیه به مواضع یگان‌های کرد در شمال سوریه

گروه جهان الف،   3980716018 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

رسانه‌های رسمی سوریه و نیز خبرگزاری‌های دیگر شب گذشته اعلام کردند، نیروهای ترکیه حمله‌ای به مواضع شبه‌نظامیان کرد در حومه استان حسکه در شمال شرق این کشور داشتند

حمله ترکیه به مواضع یگان‌های کرد در شمال سوریه

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) و شبکه "الاخباریه" این کشور اخباری از حمله هوایی ترکیه به تل طویل در المالکیه در حومه استان حسکه در شمال شرقی سوریه منتشر کردند.

این دو رسانه سوری اعلام کردند، منطقه مورد هدف گرفته شده متعلق به نیروهای سوریه دموکراتیک بود.

براساس گزارش‌های اولیه، این حمله به حومه المالکیه تلفات جانی نداشت.

در این راستا خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد، جنگنده‌های ترکیه حمله‌ای به مقر نیروهای کرد در تل طویل داشتند و خسارات مالی و تلفات جانی نیز در بین نیروهای سوریه دموکراتیک برجای گذاشتند.

همچنین منابع محلی به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند، یگان‌هایی از ارتش ترکیه در شمال سوریه عصر دوشنبه عازم شهر منبج در حومه شرقی حلب شدند.

به گفته این منابع، این نیروها شامل کاروانی از تجهیزات و سازوبرگ جنگی و خودروهای زرهی ارتش ترکیه بود که از سمت شهر جرابلس در شمال سوریه عازم شهر منبج شدند که تحت کنترل ترکیه و گروه‌های هم‌پیمان آن از بین شورشیان "ارتش آزاد سوریه" است. این منطقه در جریان عملیات "سپر فرات" که از ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ توسط ترکیه اجرا شد، به تصرف این کشور درآمد.

وزارت دفاع ترکیه نیز از تکمیل آمادگی‌های خود برای اجرای عملیات نظامی علیه افراد مسلح کرد در شمال شرق سوریه خبر داده و تجهیزات جدیدی را به مرزها فرستاده است.

وزارت دفاع ترکیه شب گذشته اعلام کرد، نیروهای ترکیه هرگز در برابر ایجاد گذرگاه تروریستی در مرزهای کشورشان کوتاه نخواهند آمد.

در این بین ارتش ترکیه تجهیزات نظامی را به سمت یگان‌های مستقر در مرزهای جنوبی فرستاده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این تجهیزات شامل ۱۰ کامیون حامل تانک است که از اطراف شهرک یایلاداغی در استان هاتای در جوار مرزهای سوریه راهی استان‌های جنوب و جنوب شرقی ترکیه شده‌اند.

پیشتر کاروانی نظامی متشکل از ۸۰ خودروی زرهی وارد دو شهر قرق خان و خاصه در استان هاتای شده بودند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه پیشتر در روز دوشنبه تاکید کرده بود، کشورش عزم خود را برای عملیات نظامی در شمال شرق سوریه جهت پاکسازی منطقه از وجود "یگان‌های مدافع خلق کرد" که آنکارا آنها را شاخه تروریستی از حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) می‌داند، جزم کرده است.

همزمان با این موضع‌گیری و صحبت‌های نهایی با دونالد ترامپ،‌ آمریکا شروع به خارج کردن نیروهایش از منطقه شمال شرق سوریه در نزدیکی مرزهای ترکیه کرد تا زمینه برای عملیات نظامی ترکیه آماده شود.

در این راستا ترامپ خط و نشان‌هایی نیز برای اردوغان کشیده از جمله اینکه اگر اردوغان در سوریه پا را از حد خود فراتر بگذارد اقتصاد ترکیه را نیست و نابود می‌کند.