وزیر کشور مطرح کرد: دستگاه های اجرایی عامل کندی تولیدهستند

گروه اقتصادی الف،   3980711181

وزیر کشور گفت: هیچ مانعی در قانون که سد کننده راه تولید باشد وجود ندارد بلکه دستگاه ها برای هم مشکل ایجاد می کنند.

به گزارش مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی پنجشنبه در شورای اداری استان فارس بیان کرد: بانک ها تعامل خوبی با تولیدکنندگان دارند و دستگاه های اجرایی  باید در تمامی حوزه ها و وظایفشان به مردم خدمت رسانی کنند و اگر کسی به دنبال خدمت رسانی به مردم نیست خائن است و جایش پشت میز مدیریت نیست .

او تاکید کرد: هیچ مانعی در مسیر قانونی نیست و تنها مانع دستگاه های اجرایی هستند و دستگاه های اجرایی در حوزه اختیارات خود باید تمام وظایفشان را انجام دهند. 

وی به مدیران دستگاه های اجرایی متذکر شد: اگر دستگاه های اجرایی بخواهند اقتصاد مقاومتی به حرکت در می آید و اگر نخواهیم چرخ اقتصاد حرکت نمی کند البته اگر مدیری نمی‌تواند طرح های اقتصاد مقاومتی را اجرایی کند نباید در میان مدیران استان و کشور باشد 

رحمانی فضلی در خصوص اهمیت موضوع اقتصاد متذکر شد: امنیت ایران در پناه اقتصاد تعریف می شود و اگر به دنبال توسعه، استقلال و پیشرفت هستیم باید اقتصادی مقتدری داشته باشیم . عزت ، قدرت و منافع کشور برای مسئولین مهم باید باشد البته اگر به فکر آینده کشورهستیم باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم. 

وزیرکشور تاکید کرد: اکنون امنیت داخلی و خارجی ایران از مهمترین موضوعاتی است که مورد توجه است و امنیت از مسیر اقتصاد می گذرد و اگر اقتصادی قوی داشته باشیم هیچ کس و هیچ قدرتی امکان مقابله و تحریم ایران را نخواهد داشت. 

او در خصوص مدیرانی که اظهار می کنند قدرت یا امکانات لازم را در اختیار ندارند نیز تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی هم قدرت  و هم امکانات دارند و باید از این ظرفیت ها به بهترین شکل استفاده کنند و اگر کاهنده نارضایتی اقتصادی داخلی نباشیم نمیتوان دیگر کشور را کنترل کرد. 

رحمانی فضلی در خصوص کاهش اعتراضات و تجمع ها نیز عنوان کرد: در پنج ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴٠ درصد از تجمعات در کشور کاهش یافته اما اکنون بزرگترین نارضایتی مردم مربوط به مشکلات اقتصادی است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در برخی از استان ها بهره وری صفر یا کمتر از صفر است گفت:اقتصاد مقاومتی جهاد و جهشی در شرایط اقتصادی است و در استان فارس با وجود بهترین شرایط مختلف اقتصادی باید جایگاه بهتری نسبت به گذشته داشته باشد. 

او افزود: اگر ضربه ای اقتصادی در کشور ایجاد شود دیگر نمیتوان آن را جبران کرد البته گام های خوبی در کشور برداشته شده اما کافی نیست و در حوزه اقتصادی نتوانسته ایم جایگاهی که حق ایران است به دست بیاوریم. 

وزیر کشور استاندار فارس را مکلف به ارائه گزارش ماهانه در خصوص پیشرفت طرح های اقتصادی کرد و افزود: استاندار فارس ماهانه مکلف است نسبت به ارائه گزارش اقدام کنند و وزیرکشور نیز هر سه ماه یک بار به فارس سفر خواهد کرد و روند پیشرفت پروژه ها را مورد ارزیابی قرار خواهند داد. 

رحمانی فضلی در خصوص مشکلات موجود در کشور نیز عنوان کرد: ٨۵ درصد مشکلات قابل حل است و تنها ١۵ درصد نیاز است که پیگیری توسط دستگاه های اجرایی باید صورت بگیرد البته ٨۵ درصد ایجاد رضایت  در میان مردم نیاز به اعتبارات مالی ندارد. 

وزیر کشور تاکید کرد: کشور در شرایطی است که در مرز تمامی جهش های شاخص های اقتصادی است و این مهم رخ نخواهد یافت مگر زمانی که بتوانیم از تمامی ظرفیت های کشور به نحوی صحیح استفاده کنیم.