واکنش سعد حریری به افشاگری نیویورک تایمز

گروه جهان الف،   3980709148

نخست وزیر لبنان به آنچه یک رسانه آمریکایی علیه وی افشاگری کرده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش مهر، به نقل از روسیاالیوم، سعد حریری نخست وزیر لبنان به آنچه یک رسانه آمریکایی درباره وی نوشته است مبنی بر اینکه وی چند سال قبل ۱۶ میلیون دلار به یک مدل در آفریقای جنوبی داده است، واکنش نشان داد.

وی گفت: به هر اندازه که حمله علیه من شود از کار دست بر نمی دارم. هر چه بگویند و بنویسند و انجام دهند من به کار ادامه خواهم داد و هرگز متوقف نخواهم شد.

حریری افزود: ما اوضاع اقتصادی سختی داریم و باید تصمیمات جسورانه ای اتخاذ کنیم و در این جای هیچ بحثی نیست زیرا آنچه ما تحمل نخواهیم کرد، فروپاشی کشور است. 

شایان ذکر است که بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، نخست وزیر لبنان چند سال قبل ۱۶ میلیون دلار به یک مدل در آفریقای جنوبی هدیه داده است.

این پول به عنوان هدیه به مدل آفریقایی مذکور اعطا شده است.

روزنامه نیویورک تایمز که به اسناد یک دادگاه در آفریقای جنوبی دست یافته، نوشته است که الحریری با آن مدل آفریقایی در یک تفرجگاه ساحلی آشنا شده و «رابطه‌ای» نیز با هم داشتند.

بر این اساس، الحریری در آن برهه متصدی پست نخست‌وزیری لبنان نبوده و انتقال پول نیز به نظر، هیچکدام از قوانین این کشور یا آفریقای جنوبی را نقض نکرده است اما افشای خبر بذل و بخشش هنگفت او در زمانی که لبنان در آستانه بروز بحران مالی است، اهمیت دارد.