نشریه امریکن کانسروتیو: مقاومت ایرانی ها روی ترامپ را کم می کند

گروه سیاسی الف،   3980708190 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
نشریه امریکن کانسروتیو: مقاومت ایرانی ها روی ترامپ را کم می کند

 به گزارش الف دانیل لاریسون در نشریه آمریکن کانسروتیو نوشت :  ایرانی ها آنطور که دولت ایالات متحده فکر می کند چندان هم درمانده نیستند. ترامپ می خواهد ایرانی ها را از پای درآورد، اما سیستم ناشناخته ی مالی، بانکداری نامتعارف، و سامانه ی تسویه ی بدهی ها، فهم اینکه خزانه ی دولت ایران چقدر پول دارد را دشوار می کند.


این نشریه می‌افزاید :  از سوی دیگر پیش بینی سقوط قریب الوقوع اقتصاد ایران کار راحتی نیست. برآورد می شود که خزانه ی دولت حدود 100 میلیارد دلار پول داشته باشد، که به ایرانی ها اجازه می دهد حداقل تا دو سال دیگر دوام بیاورند.

ایران تسلیم خواست های ترامپ نمی شود

 

 
لاریسون تاکید می‌کند  دولت ایران در طی سال های گذشته به خوبی راه فرار از تحریم ها را پیدا کرده است. هرچند تحریم ها بسیار مخرب بوده اند و مردم عادی بار این تحریم ها را به دوش می کشند، اما هنوز دولت را مجبور نکرده اند که در برابر خواست های ترامپ سر فرود آورد.


درست است تحریم ها در مدت زمان کوتاهی اقتصاد ایران را کوچک کرده اما باعث فروپاشی آن نشده است. متوسط سرانه ی درآمد واقعی ایرانی ها در سال های 2018 تا 2019 تا 6.7 درصد در مناطق شهری و تا 9.1 درصد در مناطق روستایی کاهش یافته است. اینها اعداد قابل ملاحظه ای اند، اما نه آنقدر که نارضایتی های داخلی را موجب شوند.

این تحلیلگر سیاسی  در پایان می‌نویسد : آنچه در اوضاع امروز ایران می بینیم انفعال است نه نارضایتی. ایرانی ها امروز بیشتر از اینکه به امور سیاسی فکر کنند نگران معیشت خود هستند. ترامپ امیدوار است از گذر تحریم ها بی ثباتی و سرنگونی رژیم را به ارمغان آورد، اما در این میان انعطاف پذیری ایرانی ها را دست کم و قدرت تحریم ها را دست بالا گرفته است.

دولت ایران هم کاملا به این نتیجه رسیده که ترامپ به دنبال گسستگی در صفوف ایرانی هاست. همین به آنها انگیزه می دهد تا جایی که می توانند مقاومت کنند. شرط می بندم که مقاومت ایرانی ها دست آخر روی ترامپ را کم می کند.