پرواز هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز ساحل کریمه

گروه جهان الف،   3980708005

یک هواپیمای جاسوسی نیروی هوایی آمریکا پرواز دو ساعته‌ای را در نزدیکی ساحل کریمه انجام داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت پرنسالاتینا، یک هواپیمای تجسسی آمریکا در نزدیکی ساحل دریای سیاه و شبه جزیره کریمه در حال پرواز دیده شد.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی نظارت بر فعالیت‌های هوانوردی بین المللی «پلین رادار» این هواپیمای جاسوسی متعلق به نیروی هوایی آمریکا در ابتدا همچنین در حال پراز بر فراز بلغارستان مشاهده شد. این هواپیمای بوئینگ پی-۸‌ای پوسیدون پس از ترک پایگاه هوایی سیگونلا در ایتالیا راهی این ماموریت تجسسی شد.

این هواپیمای آمریکایی پس از پرواز بر فراز مناطق نزدیک به شهر سیواستوپول، به شهر نووروسیسک در امتداد ساحل کریمه نزدیک شد و حدود دو ساعت در این منطقه پرواز کرد.

وزارت دفاع روسیه بار‌ها از آمریکا خواسته تا به اقدامات تحریک آمیز این چنینی پایان دهد. روسیه این اقدامات آمریکا را مانعی در روابط دو جانبه دو کشور و تهدیدی برای امنیت منطقه می‌داند. در ماه جولای نیز یک پهپاد جاسوسی «آر کیو-۴ گلوبال هاوک» آمریکا در نزدیکی سواحل کریمه مشاهده شد. در ماه‌های اخیر، هواپیما‌های جاسوسی آمریکایی بار‌ها در مناطق مجاور روسیه در منطقه بالتیک و دریای سیاه پرواز کرده‌اند.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اخیرا اعلام کرد هدف جاسوسی هوایی آمریکا اطلاع از محل استقرار سامانه‌های پدافند موشکی اس-۴۰۰، تاکتیکی اسکندر و ساحل به دریای باستیون و بال روسیه در منطقه بود.