ایران نژاد در گفتگو با الف مطرح کرد؛ تشکیل وزارت بازرگانی گامی برای رونق تولید بود/برنامه ریزی برای تحقق منویات رهبری

گروه سیاسی الف،   3980705108

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی به معنای تشکیل وزارت واردات نیست، گفت: مسئولان برای تولید داخل برنامه ریزی کردند و ما معتقدیم که تحقق اهداف رونق تولید با ادامه مدیریت رحمانی در وزارت صنایع ومعادن امکان پذیر است.

تشکیل وزارت بازرگانی گامی برای رونق تولید بود/برنامه ریزی برای تحقق منویات رهبری

عبدالغفور ایران نژاد نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «کمک به تولید وظیفه مسئولان و کلید حل مشکلات کشور است»، گفت: خوشبختانه اخیرا شاهد توجه خاص مسئولان به تولید داخلی و حمایت از تولید کنندگان هستیم.

وی رفع موانع تولید و تسهیل روند تولید را از گامهای خوب دانست و افزود: وزارت صمت برنامه ریزیهای خوبی برای تحقق اهداف رونق تولید داشته و ما در این همین زمینه شاهد برگزاری نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید در تیرماه امسال در تهران بودیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه در این نمایشگاه تولید کنندگان و همچنین مصرف کنندگان با نیازهای همدیگر آشنا شدند، تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه و نمایشگاه های مشابه آن اقدام مثبت وزارت صمت در حمایت از تولید بوده است.

ایران نژاد به اشاره به سفرهای استانی وزیر صمت در مناطق مختلف کشور گفت: بررسی مشکلات کارخانجات از نزدیک، تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت تولید کارخانه ها، تولید بیشتر برای صادرات و حمایت از تولیدکنندگان از برنامه های خوبی بود که تا کنون انجام شد.

وی دادن تسهیلات برای حمایت از تولیدکنندگان را ضروری دانست و گفت: البته بانک ها باید با دادن تسهیلات به تولید کنندگان در جهت چرخه تولید کمک کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی در راستای جدا سازی بازرگانی از وزارت صمت با هدف برنامه ریزی بهتر و بیشتر برای رونق تولید بوده، گفت: قرار نیست با تشکیل این وزارتخانه حجم واردات زیاد شود. بلکه هدف برنامه ریزی برای تولید بیشتر و افزایش صادرات با تقویت بخش بازرگانی خارجی است.

ایران نژاد با بیان اینکه بر اساس مصوبه مجلس تنها یک وزارتخانه یعنی وزارت بازرگانی تشکیل می شود، گفت: مجلس بخشی از وظایف وزار صمت و جهاد کشاورزی را برای تشکیل وزارتخانه بازرگانی انتزاع کرد. بنابراین فقط باید برای وزیر بازرگانی از مجلس رای اعتماد گرفت.

وی اضافه کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند همه مسئولان باید از تولید حمایت کنند و در این زمینه مجلس هم وظیفه مهمی بر عهده دارد که تا کنون در همین راستا حرکت کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: اقدامات وزارت صمت در راستای رونق تلید قابل تقدیر است.

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در دیدار با اعضای مجلس خبرگان فرمودند: اگر تولید رونق بگیرد، بسیاری از مشکلات کشور از جمله سقوط ارزش پول ملی، تورم و قدرت خرید مردم حل خواهد شد، البته باید جلوی واردات بی‌رویه نیز گرفته شود.  کمک به تولید وظیفه مسئولان و کلید حل مشکلات کشور است .