حسن بیگی در گفتگو با الف مطرح کرد؛ کارنامه مثبت وزیر صمت در تولید داخلی، معادن، اقتصاد مقاومتی، خودروسازی و تجارت

گروه سیاسی الف،   3980703199

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه وزیر صمت در سال رونق تولید کارنامه مثبتی دارد، گفت: وزیر صمت فراتر از برنامه ای که به مجلس داده برای تولید عمل کرده است.

کارنامه مثبت وزیر صمت در تولید داخلی، معادن، اقتصاد مقاومتی، خودروسازی و  تجارت

ابوالفضل حسن بیگی نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه وزیر صمت یکی از نیروهای مومن، با نگیزه، فعال و کار بلدی است که در دوران انقلاب اسلامی پرورش یافته، گفت: وی از پائین ترین سطح صنعت تا بالاترین سطوح مدیریتی این بخش حضور داشته است.

وی با بیان اینکه آقای رحمانی در زمان اخذ رای اعتماد از مجلس در شهریور سال گذشته برنامه قابل اجرا، واقعی و خوب به نمایندگان داده، گفت: امروز شاهد هستیم که در جهت عملی کردن این برنامه ها، از جمله داخلی سازی کالاها و اقلام مورد نیاز مردم، تولید ملی و اقتصاد مقاومتی گامهای خوبی برداشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه یکی از مسائلی که دشمن به آن چشم دوخته بود، صنایع و معادن کشور بود، تصریح کرد: با برنامه ریزی درست در این زمینه شاهد شکوفایی صنایع و رونق تولید در معادن کشور هستیم که موفقیت در این زمینه چشمگیر بوده است.

حسن بیگی اضافه کرد: وزیر صمت حتی فراتر از برنامه ای که به مجلس داده، عمل کرده است.

وی برای مثال به جلوگیری از خام فروشی در بخش معادن اشاره کرد و اظهار داشت: با سیاست های درست، اکنون معادن بیشتر در داخل فرآوری می شود که این اقدام ضمن کمک به تولید ثروت در داخل، منجر به ایجاد اشتغال و کارآفرینی می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در بخش صنایع هم شاهد کارهای بزرگ و اقدامات عظیم در جهت اقتصاد مقاومتی بوده ایم، افزود: در سالهای گذشته که شاهد بودیم هزاران کارخانه کوچک و بزرگ با مشکل نقدینگی مواجه و دهها هزار کارگر بیکار می شدند اما امروز شاهد راه اندازی و فعالیت مجدد آنها هستیم.

حسن بیگی افزود: وزارت صمت در دوره اخیر در جهت تقویت صنایع کوچک، صنایع روستایی، صنایع تبدیلی و صنایع کشاورزی گامهای بلندی برداشت.

وی با بیان اینکه خودروسازی یکی از نقاط هدف دشمن بود، اظهار داشت: امروز شاهد راه اندازی و تقویت بخش خصوصی و توسعه قطعه سازان و رونق اشتغال در این بخش هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در همین راستا کارخانجات بزرگ که دستخوش عناصر نامطلوب تحت عنوان واگذاری اصل 44 قرار گرفته بودند، که سروسامان دادن به این کارخانه و راه اندازی بنگاههای اقتصادی و صنعتی از اولیت های وزارت صمت قرار گرفت.

حسن بیگی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش تجارت افزود: با اجرای سیاست مستقل، نگاه به درون و تقویت تولید داخلی از واردات بی رویه اجناس بی کیفیت جلوگیری شده و در جهت اشتغال زایی داخل کشور اقدامات خوبی انجام شد.

وی افزود: وزیر صمت همواره به آرمانهای امام راحل و شهدا و رهبری لبیک گفته و در جهت خودکفایی داخلی، قطع دست عناصر نامطلوب و کنترل تورم عملکرد مثبت و قابل قبولی داشته است.