بیمه تکمیلی دندانپزشکی یا پرداخت هزینه های گزاف

گزارش بازرگانی،   3980703081

چالشی بسیار مهم برای آن هایی که داشتن دندان های سالم را در اولویت خود می دانند.

بیمه تکمیلی دندانپزشکی یا یا پرداخت هزینه های گزاف سلامت دهان و دندان از جیب تان ...

با افزایش شاخص DMF در ایران که بیانگر وضعیت دندان های پوسیده است، می توان به این نتیجه رسید که سلامت دهان و دندان علارغم وجود دندانپزشک های متخصص و مراکز دندانپزشکی بسیار زیاد، اما به دلیل بالا بودن هزینه های آن، در وضعیت نامناسبی وجود دارد.

پیشگیری بهتر از درمان است

امروزه با توجه به شرایط اقتصادی، "پیشگیری بهتر از درمان است" تنها دیگر یک شعار نبوده و جای خودش را به یک ضرورت داده است، لیکن قبل از شروع هزینه های گزاف دندانپزشکی، کاشت دندان، عصب کشی، کشیدن دندان وهزینه های دیگر می بایست با مراقبت از دندان ها بصورت ویزیت دوره ای، از خراب شدن   زود هنگام و پوسیدگی دندان جلوگیری نمود.

بیمه تکمیلی دندانپزشکی یا بیمه دندانپزشکی، مسئله این نیست...

در ادبیات عام خدماتی تحت عنوان بیمه تکمیلی دندانپزشکی یا بیمه دندانپزشکی ارائه می شود، اساسا این واژه در ادبیات بیمه نیاز به تفسیر دارد، زیرا خدمات بیمه دندانپزشکی، جزئی از پوشش بیمه تکمیلی بوده که در قالب بیمه تکمیلی انفرادی، بیمه تکمیلی خانواده یا بیمه تکمیلی گروهی ارائه می گردد و بصورت اختصاصی بیمه تکمیلی دندانپزشکی وجود ندارد.

کارت تخفیف دندانپزشکی را بخریم؟

زمانی که از بیمه درمان تکمیلی و خدمات دندانپزشکی صحبت می شود، جایی برای حضور کارت تخفیف دندانپزشکی وجود ندارد. کارت تخفیف دندانپزشکی، همانطور که از نامش پیداست، خدمتی از جنس تخفیف است که می توان در زمان مراجعه به مرکز دندانپزشکی یا دندانپزشک متخصص،  از تخفیف خرید استفاده نمود.

شرایط خرید کارت تخفیف دندانپزشکی چیست؟

ارائه کنندگان کارت تخفیف دندانپزشکی، با دریافت حق عضویت کارت تخفیف دندانپزشکی به دندانپزشک ها، کلینیک دندانپزشکی یا  مراکز دندانپزشکی تهران و سایر شهرها مراجعه کرده و با ایشان تعاملاتی را به عمل می آورند تا در صورت مراجعه مشتریان ایشان به مطب دندانپزشکی، از تخفیف دندانپزشکی بهره مند شوند، البته این اقدام همواره در ذهن بیمار، نگرانی هایی را از حیث واقعی بودن تخفیف یا پایین بودن کیفیت خدمات دندانپزشکی در پی دارد.

کارت تخفیف دندانپزشکی یا بیمه تکمیلی دندانپزشکی، کدام را انتخاب کنیم؟

کارت تخفیف دندانپزشکی، همانطور که در بالا گفته شد، صرفا دریافت تخفیف از دندانپزشک یا کلینیک دندانپزشکی بابت خدمات درمانی دریافت شده، خواهد بود.

بیمه دندانپزشکی، هر گونه اقدامی که مربوط به سلامت دهان و دندان باشد، اعم از کرم خوردگی دندان، پوسیدگی دندان، کشیدن دندان، پر کردن دندان، عصب کشی دندان، روت کانال، جراحی دندان، کشیدن دندان عقل و بطور کلی هر گونه اقدامی برای ترمیم دندان ها لازم است را در تعهدات خود قبول و می بایست مطابق نرخ وزارت بهداشت تمام هزینه های دندانپزشکی بیمه شده را تا سقف تعهدات بیمه تکمیلی وی پرداخت نماید.

آن چه از جرم گیری دندان باید بدانیم...

جرم گیری دندان، در ذهن بسیاری از افراد جنبه زیبایی داشته و برخی دیگر نیز جرم گیری بسیار مضر دانسته و بر این باورند که جرم گیری دندان باعث آسیب دیدن مینای دندان می شود.

 اما باید دانست که عدم انجام به موقع جرم گیری دندان، می تواند منجر به تغییر رنگ دندان، بوی بد دهان و نهایتا می تواند پوسیدگی دندان را تسریع نماید.

جرم گیری دندان یکی از پوشش های بیمه تکمیلی دندانپزشکی است که می توان  از طریق بیمه تکمیلی انفرادی، بیمه تکمیلی خانواده یا بیمه تکمیلی گروهی آن را تهیه نمود و  از مزایای درمانی آن استفاده کرد.

بیمه تکمیلی برای ایمپلنت، بلیچینگ ارتودنسی:

شرکت های بیمه که بیمه دندانپزشکی را در قالب بیمه درمان تکمیلی ارائه می کنند، می بایست بر اساس قوانین بیمه مرکزی و آئین نامه 74 بیمه مرکزی عمل کرده و خدمات خود را در آن قالب ارائه نمایند، مقصود از درمان با رویکرد بیماری بوده، یعنی درمان  هرگونه عارضه جسمی و اختلال در اعمال طبیعی و جهاز مختلف بدن که طبق نظر پزشک باشد.

با این تعریف، خدمات دندانپزشکی همچون ایمپلنت دندان، بلیچینگ دندان برای سفید کردن دندان یا ارتودنستی دندان به دلیل آنکه جنبه زیبایی داشته و از تعریف بیماری تبعیت نمی کنند، در بیمه تکمیلی دندانپزشکی قابل پرداخت نمی باشد بطور کلی خدمات زیبایی دندان در تعهدات بیمه تکمیلی  غیر قابل ارائه بوده، مگر آنکه بیمه گر و بیمه گذار توافق دیگری داشته باشند.

خرید بیمه دندانپزشکی اقساطی:

خدمات دندانپزشکی به عنوان یکی از پوشش های بیمه تکمیلی قابل انتخاب بوده و هزینه بیمه تکمیلی را تغییر خواهد داد، همچنین شرایط بیمه تکمیلی برای آن پوشش نیز در قیمت بیمه تکمیلی تاثیر گذار خواهد بود.

بدیهی است شرایط اقساط بیمه تکمیلی یکی از مهمترین مواردی است که در زمان خرید بیمه درمان تکمیلی می بایست به آن توجه نمود، شرکت های بیمه برای متقاضیان بیمه درمانی خود، شرایط پرداخت متنوعی را ارائه می نمایند، تا استفاده از بیمه تکمیلی برای ایشان میسر گردد.

بیمه درمان تکمیلی در قالب بیمه تکمیلی انفرادی، بیمه تکمیلی خانواده و بیمه تکمیلی گروهی ارائه می شود و برای هر یک شرایط پرداخت متفاوتی وجود دارد، بطوریکه در بیمه درمان تکمیلی گروهی، بسته به تعداد بیمه شدگان یا متقاضیان بیمه تکمیلی و همچنین نرخ بیمه تکمیلی، می توان اقساط بیمه درمان را تعیین نمود که عموما تا 12 قسط قابل ارائه می باشد.

اما در بیمه درمان تکمیلی انفرادی یا بیمه درمان تکمیلی خانواده، شرایط به دلیل آنکه بیمه گذار شخص حقوقی نبوده و یک شخص حقیقی می باشد، همچنین بالا بودن ریسک بیمه گری در بیمه درمان انفرادی، شرایط اقساط کمی متفاوت تر از بیمه درمان گروهی بوده و بیمه گذار می بایست در اقساط کمتری حق بیمه درمان خود را تسویه نماید.

بطور کلی بیمه تکمیلی انفرادی یا بیمه تکمیلی خانواده بصورت نقد قابل خرید بوده اما به منظور تسهیل و امکان خرید بیمه درمان برای متقاضیان، امکان پرداخت بصورت اقساطی با اقساط متوالی وکوتاه مدت نیز توسط بیمه گران ارائه می شود.

بیمه تکمیلی سامان:

شرکت بیمه سامان با ارائه طرح های بیمه تکمیلی متنوع در قالب بیمه تکمیلی انفرادی سامان، بیمه تکمیلی خانواده سامان و بیمه تکمیلی گروهی سامان، در تلاش است تا بهترین تجربه بیمه ای را برای بیمه شدگان خود خلق نماید، از سوی دیگر گروه مشاوره ای نیکسا درمان نیز خدمات مشاوره رایگان بیمه تکمیلی را به متقاضیان بیمه تکمیلی ارائه کرده و امکان خرید بیمه تکمیلی سامان را با شرایط اقساط ویژه ای نیز میسر می سازد.

گروه مشاوره بیمه تکمیلی نیکسا درمان، با پشتوانه کارشناسان خبره، مدیرانی توانمند و با تجربه ای بیش از یک دهه در صنعت بیمه کشور، خدمات مشاوره بیمه تکمیلی خود را به منظور انتخاب بهترین بیمه تکمیلی در کنار تخفیف بیمه نامه در زمان خرید انواع بیمه ها از قبیل بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه عمر، بیمه آتش سوزی و بیمه مسئولیت ارایه می نماید.