قانون سهمیه های کنکور را اصلاح کنید

گروه اجتماعی الف،   3980631188 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

جمعی از داوطلبان کنکور با ثبت مطالبه خود در سامانه مطالبه گری دیده بان شفافیت و عدالت از اعضای کمیسیون اموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خواستند تا با اصلاح قانون سهمیه های کنکور از حقوق افرادی که به صورت آزاد در کنکور شرکت می کنند، دفاع نمایند.

به گزارش داد، متن این مطالبه بدین شرح است: هر ساله جمع کثیری از داوطلبان سهمیه آزاد کنکور ،با وجود توانایی علمی بالا، از رسیدن به رشته مطلوب خود باز می مانند.
علت این امر را نیز می توان در سهمیه هایی در نظر گرفت که وزارت علوم برای داوطلبان خود در کنکورهای سراسری و آزاد قائل شده است.
وجود اینگونه سهمیه ها موجب نارضایتی متقاضیان ،به خصوص جوانان، گشته و می تواند امید به ادامه تحصیل و داشتن آینده ای بهتر را از آنان سلب نماید و بیم آن رود تا سطح علمی جامعه در مقیاس کلان دچار مخاطره شود.
ما امضاء کنندگان این مطالبه از نمایندگان محترم کمیسیون آموزش مجلس درخواست داریم تا با اصلاح قانون سهمیه ها تسهیلات مذکور را بصورت مازاد بر ظرفیت اصلی اعمال کنند.

این مطالبه هم اکنون در کانال دیده بان فعال است.

سامانه هوشمند دیده بان شفافیت و عدالت به آدرس DaadRobot@در تلگرام و سایت hamdaad.ir ثبت مطالبات شهروندان و جمع آوری امضا برای هر مطالبه توسط خود شهروندان راه اندازی شده و دیده بان شفافیت و عدالت هر هفته مطالبه با بالاترین امضاء را کتبا از مسئول مربوطه درخواست و نتیجه را پیگیری خواهدکرد.

برای امضای این مطالبه، در پیام رسان تلگرام به نشانی زیر مراجعه کنید:

https://t.me/didebanShafafiat/1989