شرایط پیچیده گلکسی فولد سامسونگ

مهتاب جهاندار، گروه فناوری الف،   3980616119

شرکت سامسونگ با سابقه درخشانی که در این زمینه دارد، باز هم نتوانست تا برگزاری‌ همایش IFA صبر کند و گوشی گلکسی نوت جدید خود و مدل پلاس آن را در مراسمی جداگانه معرفی کرد. با این اوصاف، سامسونگ برای مراسم IFA سال جاری برنامه ویژه‌ای داشته و قصد دارد از گلکسی فولد رونمایی کند.

شرایط پیچیده گلکسی فولد سامسونگ

به گزارش الف، اگر به یاد داشته باشید، سامسونگ گلکسی فولد وقتی در دست برخی کاربران و خبرنگاران قرار گرفت به علت مشکلات و انتقادات زیاد، تاخیری در ارائه آن ایجاد شد تا شرکت سامسونگ بتواند مشکلاتش را در زمان باقی مانده رفع و بررسی کند. حال به نظر می‌رسد که آمادگی لازم برای عرضه کامل این گوشی به وجود آمده و اختلالات قبلی آن برطرف شده است. از آنجایی که گلکسی فولد یک گجت بسیار گران‌قیمت بوده و در عرضه اولیه با مشکلات زیادی روبه‌رو شده است، احتمال اینکه این محصول خریداران زیادی را بتواند جذب خود کند بسیار کم است.

اعتماد نداشتن به گلکسی فولد

اگر از بازار گوشی‌های هوشمند باخبر باشید و اطلاعات آن را دنبال کنید، اتفاق و مشکلاتی که برای گلکسی نوت ۷ افتاد را به خاطر دارید و می‌دانید که هرچقدر هم که از این موضوع بگذرد، باز هم در خاطر بسیاری از کاربران جای گرفته و فراموش نخواهد شد.

با اینکه شرایط گلکسی فولد به بدی نوت ۷ نمی‌باشد، اما اعتماد اشخاص زیادی را از دست داده و بسیاری از خرید آن صرف نظر کرده‌اند. گجتی که بسیار گران‌قیمت بوده و به صورت محدود وارد بازار فروش جهانی خواهد شد.

از دلالیلی که سامسونگ توانست از سد مشکلات گلکسی نوت ۷ بگذرد این بود که تصمیم گرفت آن را از اول وارد بازار کند و سعی نکرد که تمامی اختلالات آن را درست کند.

حال شرکت سامسونگ در شرایط سختی قرار گرفته است. اگر باز هم گلکسی فولد به ماجرای قبلی دچار شود و نتواند قول‌هایی که داده است را اجرا کند، این شرکت با انتقادات زیادی رو‌به‌رو خواهد شد و دیگر بهانه‌ای برای اشتباهات خود نخواهد داشت.

عجله در ارائه گلکسی فولد

اگر بخواهیم خیلی خوب و امیدوارانه به این موضوع نگاهی داشته باشیم، اگر سامسونگ در این چند ماه توانسته باشد که مشکلات گلکسی فولد را رفع کند قادر نخواهد بود طراحی کلی گوشی را تغییر دهد و چین‌خوردگی صفحه‌نمایش و دیگر ضعف‌های آن را برطرف کند.

از آنجایی که تولید و توسعه شیشه‌های نرم تاشو برای نمایشگرها عملی نشده و در حال انجام است، گلکسی فولد یک صفحه‌نمایش پلاستیکی خواهد داشت و از و کیفیت بالا برخوردار نیست. علاوه‌بر این، قیمت بسیار بالایی داشته و با توجه به مشکلات آن و محدودیت عملکردش، مناسب کاربران معمولی نمی‌باشد و تعداد خاصی هستند که علاقه‌مند به خریداری این دستگاه هستند‌.

حال سوال اینجاست که چرا سامسونگ برای ارائه کردن این گجت عجله دارد و دلیلش از عرضه آن چیست.

اگر بخواهیم بحث رقابت را در نظر بگیریم، سامسونگ در این زمینه رقبای زیادی ندارد. هواوی و موتورلا از شرکت‌هایی هستند که در حال توسعه گجت‌های تاشو می‌باشند و آن‌ها نیز مانند سامسونگ با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده و نمی‌توانند کیفیت خوب در کنار قیمت مناسب را فراهم کنند و چندان در رقابت تنگاتنگ و سختی قرار ندارند.

با این اوصاف سامسونگ باید صبر کند تا آمادگی لازم برای عرضه این دستگاه را داشته باشد. عجله کردن در این زمینه هیچ چیزی را حل نمی‌کند و تبعات زیادی برای این شرکت خواهد داشت.

گوشی‌های تاشو هنوز کاربردی نیستند

طبیعی است که گوشی‌های 5G و گجت‌های تاشو بسیار هیجان‌انگیز هستند اما واضح است که در دنیای امروزی چندان کاربردی نبوده و امکانات ویژه‌ای ارائه نمی‌دهند. خطوط اینترنتی و آنتن‌های 5G بسیار محدود هستند و فقط در مکان‌های خاصی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد‌. گجت‌ها و گوشی‌های تاشو نیز راه زیادی دارند تا بتوانند به هدف تعیین شده خود برسند و تکامل پیدا کنند.

جایگزین‌های زیادی هستند که علاقه‌مندان به جای خریداری گلکسی فولد ترجیح می‌دهند بخشی از پول خود را در جیبشان نگه دارند و با پرداخت هزینه کمتر گوشی‌های با کیفیت‌تر و مناسب‌تری خریداری کنند. از این میان می‌توان به گلکسی نوت ۱۰ اشاره کرد که صفحه‌نمایش بسیار با کیفیتی داشته و نظر منتقدان را به خود جلب کرده است و یک گجت بسیار عالی به حساب می‌رود.

با این‌حال تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو راه زیادی برای طی کردن داشته و پتانسیل بسیار بالایی دارند. همچنین سامسونگ در حال کار بر روی طراحی‌ها و ایده‌های مختلفی است تا بتواند این گجت‌ها را با کیفیت بالاتر و امکانات مجهزتری تولید کند. اما سامسونگ به ‌خوبی می‌داند که رفع مشکلات و بهبود گلکسی فولد چندان کارساز نیست و بهتر است بودجه و نیرو‌های خود را صرف ساخت و طراحی مدل‌های جدید‌تر و خو‌ش‌ساخت‌تر بکند.