رئیس سازمان ثبت اسناد: فساد در جامعه موجب ایجاد نارضایتی در مردم شده است

گروه سیاسی الف،   3980614155

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: فساد امروز در جامعه موجب ایجاد نارضایتی در مردم شده است.

به گزارش فارس زنجان، ذبیح‌الله خدائیان عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان طارم اظهار کرد: طرح کاداستر از جمله طرح‌های مهم در دست اجرا در کشور است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با بیان اینکه طرح کاداستر دارای لایه‌های متعدد اطلاعاتی است، تاکید کرد: برای اجرای این طرح همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید اطلاعات ملکی خود را در اختیار سازمان ثبت قرار دهند.

وی با اشاره به مزیت‌های اجرای طرح کاداستر در کشور عنوان کرد: شفافیت در مالکیت‌های افراد، حذف زمین خواری، از بین رفتن فساد و حل مشکل تداخل مرزها ازجمله مزایای این طرح است.

خدائیان با اشاره به اینکه طرح کاداستر هزینه‌بر است، بیان کرد: بودجه لازم برای اجرای این طرح از محل درآمدهای پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با بیان اینکه 100 درصد درآمدهای طرح کاداستر صرف اجرای خود این طرح می‌شود، ادامه داد: هم‌اکنون بیش از ۴۰ درصد آن را در اختیار هلال احمر کشور قرار می‌گیرد که هیچگونه نقشی در اجرای طرح ندارد.

وی با بیان اینکه طارم ظرفیت بالایی در زمینه کشاورزی داشته و باید به راه‌اندازی صنایع تبدیلی در این شهرستان اقدام شود، ادامه داد: ارتقای امنیت برای حضور سرمایه‌گذاران یکی از مؤلفه‌های اصلی، جذب سرمایه‌گذار است.

خدائیان با بیان اینکه اسناد مالکیت برای زمین‌های کشاورزی طارم نبوده است، عنوان کرد: برای جلوگیری از خرد شدن اراضی موانعی وجود دارد که برای حل این آن با سازمان امور اراضی در تعامل هستیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به اینکه به رویکرد مبارزه با فساد در دستگاه قضا عنوان کرد: فساد امروز در جامعه موجب ایجاد نارضایتی در مردم شده است.

وی راه مبارزه با فساد را پیشگیری از شکل‌گیری از آن عنوان کرد و افزود: باید همه دستگاه‌ها و مسؤولان نظام با قوه قضائیه همکاری داشته باشند.

خدائیان تاکید کرد: برای پیشگیری از فساد در کشور حضور و تلاش سایر قوا ضروری و الزامی است و قوا با انسداد منافذ در پیشگیری و شکل‌گیری فساد نقش موثری ایفا کنند.