اوضاع وخیم ترامپ در نظرسنجی‌های انتخاباتی

گروه جهان الف،   3980612082 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

نظرسنجی‌های اخیر در آمریکا نشان می‌دهد که در حال حاضر اوضاع دونالد ترامپ رییس جمهور کنونی آمریکا نسبت به رقبا در انتخابات پیش رو خراب‌تر از پیش است.

اوضاع وخیم ترامپ در نظرسنجی‌های انتخاباتی

به گزارش الف به نقل از سی ان ان ، نتایج نظرسنجی سراسری جدید انجام شده از سوی دانشگاه امریکایی کوئینیپیاک نشان می دهد، جو بایدن معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا، سناتور الیزابت وارن از ماساچوست ، برنی سندرز سناتور اهل ورمونت، سناتور کاملا هریس از کالیفرنیا و پیت بوتجیج از ایندیانا همگی با اختلافی شدید از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشی گرفته اند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، بایدن با 54 درصد در مقابل 38 درصد از ترامپ جلوتر است و بوتجیج با 49 درصد در مقابل 40 درصد از رئیس جمهوری کنونی آمریکا پیشی گرفته است.

این در حالی است که یک سال تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 باقیست.

نتیجه نظرسنجی مذکور، بدترین نتیجه ای است که یک رئیس جمهوری آمریکا به دست آورده است؛ زیرا هیچ رئیس جمهوری درآمریکا، تاکنون تا این اندازه نتیجه ای ضعیف در نظرسنجی های پیش از برگزاری انتخابات به دست نیاورده است.

عملکرد سوء ترامپ در سیاست خارجی و نیز ضد مهاجران و تنش تجاری با چین و اروپا، موجب نارضایتی روزافزون مردم امریکا از وی شده است.

پایگاه خبری هیل نیز گزارش داد، حزب جمهوریخواه آمریکا با کاهش حمایت حاشیه نشینان از این حزب در انتخابات میان دوره ای گذشته، از ادامه این روند و تهدید رای آنان علیه دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ نگران هستند.

هیل نوشت: حاشیه نشینان یکی از گروه های مهم در بین رای دهندگان هستند اما از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید، محبوبیت وی نزد این گروه به شدت کاهش یافته است.

هیل افزود: جمهوری خواهان با توجه به اقدامات و اظهارات جنجال برانگیز ترامپ، با چالش بزرگی برای پیروزی در انتخابات 2020 مواجه هستند.

نظرسنجی هفته گذشته «ان بی سی نیوز» و «وال استریت ژورنال» نشان داد ۶۳ درصد از زنان سفیدپوستِ دارای تحصیلات دانشگاهی، در انتخابات ۲۰۲۰ به یک نامزد دموکرات رای می دهند و فقط ۳۰ درصد از آنها گفته اند که ممکن است از ترامپ حمایت کنند.
 طبق نظرسنجی: شکست ترامپ در برابر ۴ نامزد دموکرات آمریکا

 نتیجه نظرسنجی جدید شبکه «فاکس‌نیوز» نشان می‌دهد که هر ۴ نامزد پیشتاز دموکرات این انتخابات توان شکست رئیس‌جمهور کنونی آمریکا را دارند.

در نظرسنجی‌هایی که اخیراً در خصوص محبوبیت ترامپ انجام گرفته، اکثر مردم آمریکا از عملکرد رئیس‌جمهور کشور خود رضایت ندارند و بیشترین نارضایتی آنها از نوع رویکرد ترامپ در قبال مسئله مهاجرت و همچنین کنترل سلاح است.

با این حال بر اساس نتایج نظرسنجی های پیشین ترامپ در زمینه «اقتصادی» توانسته نظر مردم را بیشتر به خود جلب کند .