پاکستان: سیاست هسته‌ای ما تغییر نکرد

گروه جهان الف،   3980612009

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: هیچ تغییری در سیاست هسته‌ای این کشور صورت نگرفته و اظهارات اخیر 'عمران‌خان' نخست وزیر پاکستان در این خصوص اشتباه تفسیر شده است.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه پاکستان دوشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: رویکرد اتمی اسلام آباد تغییر نکرده و این کشور هرگز به دنبال نزاع هسته‌ای با کشور همسایه هند نیست.

وی افزود: اظهارات اخیر نخست وزیر پاکستان درباره رویکرد این کشور درخصوص خطر رویارویی هسته‌ای با هند اشتباه برداشت شده است.

نخست وزیر پاکستان هفته گذشته مذاکره با هند را به لغو تصمیم دهلی‌نو درباره وضع کشمیر مشروط کرد و هشدار داد: سایه تهدید رویارویی هسته‌ای بر شبه قاره سنگینی می‌کند.

عمران خان در مقاله‌ای که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، گفت: بی تفاوتی جهان نسبت به عدم ثبات و آرامش در کشمیر، نتایج خطرناکی به دنبال دارد؛ در حالی که تداوم وضع بحرانی کشمیر، باعث افزایش تهدید جنگ هسته‌ای میان هند و پاکستان شده است.

اواخر ماه گذشته وزیر امور خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات وزیر دفاع هند مبنی بر احتمال تغییر سیاست این کشور مربوط به عدم پیشقدمی در استفاده از تسلیحات هسته‌ای، آن را شوک برانگیز و غیرمسئولانه دانست.

وی اظهار کرد: ماهیت و زمان بندی اظهارات وزیر دفاع هند تاسف برانگیز بوده که رفتار غیرمسئولانه و جنگ‌ طلبانه دهلی نو را نشان می‌دهد.