وزیر پیشنهادی آموزش: سند ۲۰۳۰ جایگاهی ندارد

گروه سیاسی الف،   3980611125

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: برنامه ما این است که سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش به گفتمان غالب تبدیل شود ضمن آنکه سند ۲۰۳۰ در این وزارت‌خانه جایگاهی ندارد.

وزیر پیشنهادی آموزش: سند ۲۰۳۰ جایگاهی ندارد

به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی بابایی درباره جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش،گفت: اهم موضوعاتی که نمایندگان با وزریر پیشنهادی آموزش و پرورش مطرح کردند از اجرای دقیق و صحیح سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش، توجه ویژه به وضعیت معیشت فرهنگیان با توجه به شرایط اقتصادی موجود جامعه و ضرورت سازماندهی دقیق فرهنگیان بود.

وی افزود: از دیگر دغدغه نمایندگان ملت در فراکسیون نمایندگان ولایی، برنامه‌ریزی صحیح برای جبران کمبود شدید نیروی انسانی است، همچنین تبدیل وضعیت نیروی انسانی پیمانی، خرید خدمت، حق التدریس‌ها، نهضت سواد آموزی، پیش دبستانی‌ها و تعیین تکلیف کنکور سراسری و روشن شدن آینده تعلیم و تربیت کشور موارد مهم و مورد توجه نمایندگان است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: لزوم بازنگری در سرانه آموزشی مدارس زیرا امکانات موجود پاسخگوی نیاز و برنامه‌های مدارس نیست، همچنین حمایت تجهیزاتی از هنرستان‌ها از دیگر خواسته‌های نمایندگان مردم در این جلسه بود.

حاجی بابایی که خود در دولت دهم سکانداری وزارت آموزش و پرورش را برعهده داشت با بیان اینکه ضرورت اجرای طرح رتبه بندی معلمان ، رسیدگی به صندوق ذخیره فرهنگیان ، تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان نیز به زعم نمایندگان ولایی باید در اولویت برنامه‌های وزیر آموزش وپرورش قرار گیرد، گفت: تلاش برای جلب توجه دولت به آموزش وپرورش به گونه‌ای که نیازها و برنامه‌های این وزارتخانه در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد انتظاری است که آقای حاجی میرزایی باید در برنامه‌های خود داشته باشد.

وی اضافه کرد: خدمتگذاران مدارس نیز باید مورد توجه وزیر در برنامه‌های معیشتی قرار بگیرند چرا که به عنوان نیروی‌های موثر در مدرسه مدنظر هستند از سوی دیگر کمبود این گروه نیز دربرنامه‌ریزی‌های نیروی انسانی مدنظر باشد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: نمایندگان مردم معتقدند که زیر ساخت پیشرفت و تعالی کشور آموزش و پرورش متعالی و بالنده است و اگر آموزش وپرورش تضعیف شود، نتیجه آن تضعیف کشور خواهد بود.

حاجی میرزایی: ارتباطی باتشکل‌های صنفی وغیرصنفی نداشته و ندارم

محسن حاجی‌میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش نیز در پاسخ به نمایندگان،گفت:برنامه ما این است که سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش به گفتمان غالب در آموزش وپرورش تبدیل شود، ضمن آنکه سند ۲۰۳۰ در آموزش وپرورش جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه بخشی از صندوق ذخیره فرهنگیان به فرهنگیان واگذار شود، بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان تنها مرجع تربیت نیروی انسانی برای آموزش وپرورش است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از آماده شدن آئین نامه تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس و نهضتی  تا پایان شهریور خبرداد، افزود: عدالت آموزشی اولین اولویت است و کیفیت بخشی به مدارس غیردولتی را در دستور کار قرار می‌گیرد.

حاجی میرزایی از پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان از اواخر شهریور خبرداد و گفت: نظام رتبه بندی نیز در هیات دولت در حال بررسی وآماده سازی است.

وی جهت گیری به سوی آموزش‌های مهارتی تا  ۵۰درصد دانش آموزان و  ایجاد هسته اقتصادی برای ساماندهی اقتصاد آموزش و پرورش  را نیز از برنامه‌های خود اعلام کرد.

وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش تاکید کرد: من ارتباطی  با تشکل‌های سیاسی، صنفی وغیر صنفی نداشته و ندارم.