کلانتری: بخش عمده‌ای از واردات کشور محصولات تراریخته است

گروه اجتماعی الف،   3980610099 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان محیط زیست با اینکه اکنون بخش عمده‌ای از واردات کشور محصولات تراریخته است، گفت: برآورد شده که امسال ۱۲ میلیارد دلار مواد غذایی وارد کشور شود که از این میزان حداقل ۷ میلیارد دلار آن برای محصولات تراریخته هزینه خواهد شد.

کلانتری: بخش عمده‌ای از واردات کشور محصولات تراریخته است

به گزارش ایرنا، عیسی کلانتری در حاشیه سومین همایش بین المللی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: روغن نباتی، ذرت، سویا و در مواردی حتی گوشت‌هایی که وارد می‌کنیم تغذیه شده از محصولات تراریخته هستند.

وی با اشاره به اینکه این محصولات را وارد و مصرف می‌کنیم، اظهار داشت: قسمتی از مرغ، گوشت و روغن نباتی ما محصولات تراریخته هستند. 

کلانتری با اشاره به اینکه تقریبا ۸۰ درصد واردات روغن نباتی ما تراریخته است گفت: بیش از ۹۰ درصد واردات سویا و کنجاله سویا نیز تراریخته است، همچنین بیش از ۷۰ درصد واردات ذرت نیز تراریخته است. 

معاون رییس جمهوری اظهار داشت: برای مصرف این مواد هیچ مشکلی نداریم اما برای تحقیق محصولات تراریخته و حتی استفاده در سطح آزمایشگاهی مشکل ایجاد می‌کنند که این تصمیمات ضد و نقیضی است که در کشور گرفته می‌شود.

سومین همایش بین‌المللی و یازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران ۱۰ تا ۱۲ شهریور ماه توسط انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران در سالن همایش‌های رازی برگزار می شود.