بولتون: توقیف آدریان‌دریا جدی است

گروه جهان الف،   3980609032

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پیامی با اشاره به تحریم «آدریان دریا ۱»، ادعا کرد، موضوع توقیف این نفتکش ایرانی، موضوعی «جدی» است.

بولتون: توقیف آدریان‌دریا جدی است

به گزارش فارس، به دنبال اقدام غیرقانونی وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم کشتی «آدریان دریا ۱»، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پیامی به ایران و دیگر کشورهای جهان درباره توقیف این نفتکش هشدار داده است.

بامداد امروز شنبه وزارت خزانه‌داری آمریکا نفتکش ایرانی «آدریان دریا ۱» و کاپیتان آن را در لیست تحریم قرار داد. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه همچنین آدریان دریا ۱ را که حامل ۲.۱ میلیون بشکه نفت خام است دارایی مسدود شده اعلام کرد.

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پیامی توییتری به تحریم آدریان دریا ۱ واکنش نشان داد و ادعاهای واشنگتن درباره مقصد این نفتکش ایرانی را تکرار کرد.

این مقام آمریکایی مدعی شد: «تحریم‌ها (علیه آدریان دریا ۱ و کاپیتان آن) و همچنین توقیف یک کشتی درگیر در فعالیت غیرقانونی، موضوعی جدی هستند».

وی افزود: «بگذارید این درسی باشد برای هر کسی که درباره حمایت از انتقال نفت ایران به مقصد رژیم قاتل (بشار) اسد وسوسه شده باشد».

مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ در پایان این پیام توییتری ضد ایرانی، از هشتگ «ارزش امتحان کردن ندارد» استفاده کرده است.