یک کارشناس اقتصادی در گفت‌گو با الف: تحریم‌کنندگان از اثرگذاری تحریم‌ها ناامید شدند/ نباید در برابر آمریکا کوتاه بیاییم

گروه سیاسی الف،   3980606105 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

سعید لیلاز، کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در تحولات رخ داده در سیاست خارجی طی چند روز گذشته زمان به سود جمهوری اسلامی است گفت: تحریم‌کنندگان از اثرگذاری تحریم‌ها بر نظام اقتصادی- اجتماعی ایران ناامید شده‌اند.

تحریم‌کنندگان از اثرگذاری تحریم‌ها ناامید شدند/ نباید در برابر آمریکا کوتاه بیاییم

این کارشناس اقتصادی با اشاره به مذاکرات خارجی، با بیان اینکه اکنون زمان به سود جمهوری اسلامی است، به الف گفت: اینکه فرانسه اکنون با پادرمیانی سعی دارد بین ایران و آمریکا مصالحه برقرار کند و دیپلماسی مجددا فعال شده دلیلش این است که تحریم‌کنندگان از اثرگذاری تحریم‌ها بر نظام اقتصادی- اجتماعی ایران ناامید شده‌اند زیرا سیاست خارجی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در یک سال گذشته بسیار هوشمندانه و بدون نقص عمل کرده است.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه نباید در برابر آمریکا کوتاه بیاییم، گفت: اکنون زمانی خوبی برای مذاکرات مستقیم بین ایران و آمریکا نیست زیرا نخست باید استحکام اقتصادی‌مان مثل استحکام نظامی کشور شود تا بتوانیم در برابر ایلات متحده به گونه‌ای ایستادگی کنیم تا ناامید شده و به مذاکره در چارچوب برجام برگردد یعنی جمهوری اسلامی نباید به کمتر از این رضایت دهد و باید مذاکرات در چارچوب برجام باشد که برای اینکار باید یک اقتصاد نیرومند داشته باشیم. 

لیلاز با تاکید بر اینکه تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در تاریخ بشر بی‌همتا است، گفت: در چارچوب سیاست‌ها و تدبیر رهبری، دولت توانست اقدامات موثرتری نسبت به گذشته را انجام دهد و از سوی دیگر آقای رئیسی در قوه قضاییه بسیار خوب عمل کرد. دولت توانست نرخ دلار را از ۱۹ هزار تومان به حدود ۱۱ هزار تومان برساند، حتی قیمت می‌تواند به زیر ۱۰ هزار تومان هم برود ولی دولت با سیاست درست نمی‌گذارد نرخ خیلی پایین بیایدبرای همین امروز وضعیت به مراتب بهتر از سال گذشته است البته این دستاورد آقای روحانی نیست و دستاورد کل جمهوری اسلامی است.

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: بزرگ‌ترین هجمه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و حتی نظامی تاریخ ایران را از سر گذرانده و از این بحران عبور کردیم و این آخرین بحران بزرگ بر سر راه ایران بود.