در گفتگو با الف مطرح شد ۳ مساله‌ای که از نظر عباس عبدی دولت در آن‌ها خوب عمل نکرده است

گروه سیاسی الف،   3980605052 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

عباس عبدی تحلیلگر مسایل سیاسی معتقد است اگرچه دولت با وضعیت پیش‌بینی نشده‌ فشارهای ایالات متحده مواجه شد که بخش بیشتری از انرژي دولت صرف حل این مشکل شد اما اگر سه مساله را پیگیری می کرد نمره قابل قبولی می گرفت.

۳ مساله‌ای که از نظر عباس عبدی دولت در آن‌ها خوب عمل نکرده است

به گزارش الف، هفته اول شهریورماه، به مناسبت شهادت محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و  حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد باهنر (نخست وزیر) هفته دولت نام گرفته است.

در حالی به نیمه هفته دولت رسیدیم که مردم با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

عباس عبدی تحلیلگر مسایل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی الف، در مورد کارنامه دولت و موفقیت‌ها و ناکامی‌های دولت دوازدهم اظهار داشت: همه می‌دانیم که دولت با وضعیت پیش‌بینی نشده‌ای مواجه شد ، یعنی فشارهای ایالات متحده، که بخش بیشتری از انرژي دولت هم صرف حل این مشکل شد .

وی در عین حال تصریح کرد:‌ فشار آمریکا دلیل نمی‌شود که ما نتوانیم  ارزیابی دقیقی از دولت داشته باشیم. معتقدم که دولت مطابق انتظاراتی که مردم به آن رای داده‌اند موفق نبوده و انتظارات مردم را برآورده نکرده است.

این تحلیلگر مسایل سیاسی تاکید کرد: متاسفانه دولت دوازدهم در سیاست اصلاح انرژی، بازسازی نظام اداری و تثبیت و نهایی کردن سیاست ارزی خوب عمل نکرده است، اگر دولت حداقل این سه موارد را خوب انجام می‌داد موفقیت بیشتری کسب می‌کرد و نمره قبولی بهتری را می گرفت.

وی تصریح کرد: معتقد هستم که دولت اگر در دو سال آینده بتواند این سه مساله را حل نماید،  در این صورت می‌تواند یک جامعه و یک دولتی با حداقل شاخص‌های متوسط را تحویل دولت بعدی بدهد.

عباس عبدی در مورد عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی نیز خاطرنشان کرد:‌ دولت باید مسایل سیاست خارجی را با مراجع بالاتر هماهنگ کند و بنده این موضوع را بارها در جلسات دولتی هم مطرح کرده‌ام.