وزیر اطلاعات ابعاد «پرونده مازیار ابراهیمی» را باز خواهد کرد

گروه سیاسی الف،   3980604133

سخنگوی دولت درباره پرونده مازیار ابراهیمی گفت: با آقای وزیر اطلاعلات صحبت می‌کردم؛ اجازه بدهید سوال در مورد مازیار ابراهیمی و برخی ادعاهای او، توسط وزیر اطلاعات پاسخ داده شود.

وزیر اطلاعات ابعاد «پرونده مازیار ابراهیمی» را باز خواهد کرد

به گزارش ایرنا، علی ربیعی سخنگوی دولت امروز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود، درباره دلجویی از «مازیار ابراهیمی» فرد تبرئه شده از اتهام ترور دانشمندان هسته‌ای گفت: روز گذشته با آقای علوی وزیر اطلاعلات صحبت می‌کردم؛ اجازه بدهید سوال در مورد مازیار ابراهیمی و برخی ادعاهای او، توسط وزیر اطلاعات پاسخ داده شود.

ربیعی با بیان اینکه وزیر اطلاعات برای پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان در مجلس حاضر خواهد شد، گفت: آقای علوی گفت که در جلسه مجلس شخصا همه ابعاد مسئله را باز خواهد کرد و پاسخ لازم را در زمینه ادعاهای مازیار ابراهیمی خواهد داد.

گفتنی است، ربیعی در نشست خبری خود در تاریخ ۲۸ مرداد ۹۸، در توضیحاتی درباره پرونده مازیار ابراهیمی گفته بود که «از این فرد همان زمان دلجویی و عذرخواهی شده است. کارشناس این پرونده‌ها، کارشناس ضدجاسوسی نبوده است و کارشناسان حوزه دیگری بوده‌اند که در این پرونده کار کرده‌اند. وقتی کار غیرکارشناسی در خصوص چنین پرونده‌هایی صورت می‌گیرد، چنین تبعاتی را هم شاهد خواهیم بود.»

   بیشتر بخوانید:

به گزارش الف، به تازگی گزارشی از تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی پخش شد که در آن فردی به نام مازیار ابراهیمی مدعی می‌شود اعترافاتش به فرماندهی عملیات ترور شهید احمدی روشن و دکتر فریدون عباسی که در سال ۹۱ در مستندی با عنوان «کلوپ ترور» از صدا و سیما پخش شد تحت شکنجه و به زور بوده است.

بنابراین گزارش، ابراهیمی پس از آزادی به آلمان مهاجرت کرده و ساکن فرانکفورت است. این گزارش مدعی است در حین بازجویی مامورین سپاه درباره انفجار کارخانه موشک‌سازی سپاه در ملارد ، مشخص می‌شود که او بیگناه بوده و همین ماجرا به آزادی او پس از ۲۶ ماه می‌شود و می‌گوید بقیه متهمینی که در صدا و سیما اعتراف کردند هم در حال حاضر آزاد هستند.

پخش این گزارش از تلویزیون بی‌بی‌سی باعث بروز ابهامات و سوالات متعددی در افکار عمومی شده است. مهمترین ابهام به آزادی مازیار ابراهیمی برمی‌گردد. کسی که بر اساس اعترافات پخش شده فرمانده عملیات ترور دو دانشمند هسته‌ای بوده است اگر محکوم به اعدام نشده باشد، پس از گذشت ۷ سال حداقل اکنون باید در زندان باشد نه در فرانکفورت.

علاوه بر این سندی در این گزارش منتشر شده است که بر اساس آن قاضی شهریاری نوشته است دلیلی برای اثبات اتهامات ابراهیمی به دست نیامده است.