آخرین آمار از بازگشت حجاج ایرانی

گروه اجتماعی الف،   3980602139

مدیر عملیات حج ۹۸ اعلام کرد: از ۲۵ مردادماه تا کنون ۳۳ هزار و ۵۸۷ نفر از حجاج و عوامل اجرایی حج ۹۸ معادل ۳۷.۹درصد کل حجاج کشورمان با پروازهای شرکت هواپیمایی هما به کشور بازگشتند.

به گزارش مهر، نصرالله فرهمند افزود : این حجاج با ۱۳۹ پرواز به کشور منتقل شدند که از این تعداد ۹۰ پرواز از فرودگاه مدینه و ۴۹ پرواز هم از فرودگاه جده به مقصد ایران انجام شده است.

 به گفته وی، از کل حجاجی که از طریق فرودگاه مدینه خارج شده اند ۲۱ هزار و ۲۹۸ نفر با ۱۵۰ کاروان حجاج مدینه بعد هستند که بعد از اتمام مدت اقامت خود از فرودگاه مدینه به مقصد کشورمان عزیمت کرده اند و هشت هزار و ۳۶۳ نفر از حاجیان هم به صورت ترانزیت از مکه به مدینه و از آنجا به ایران منتقل شده اند.

وی اظهار کرد: در این میان ۹۵۰ نفراز افراد بیمار و یا دارای مشکلات خانوادگی و کاری وشرایط اضطرار شناسایی و در قالب این پروازها زودتراز موعد به کشور بازگردانده شدند.

فرهمند تصریح کرد: بعد از ایام تشریق تا کنون ۳۸ هزار و ۱۰۰ نفر از حجاج شامل ۲۶۰ کاروان از مکه خارج شده اند که از کل جمعیت خروجی علاو ه بر جمعیتی که به کشور انتقال یافته اند، هم اکنون هشت هزار و ۶۳۲ نفر از حجاج مدینه بعد دراین شهر به سر می برند.

به گفته وی، در این میان حجاجی که هم اکنون در مکه حضور دارند، ۴۱ هزار و ۹۹۲ نفر با ۲۹۹ کاروان هستند که معادل ۴۷ درصد کل حجاج کشورمان در حج امسال هستند.

وی ادامه داد: همچنین هم اکنون در مکه آمار طبخ غذا تا حدودی به نسبت جمعیتی خروجی از مکه کاهش یافته و فقط طی روز گذشته دردو وعده ناهار و شام ۱۱۵ هزار و ۵۱۶ پرس غذا طبخ شده است.

وی افزود: در مدینه هم هم اکنون ۱۹ هزار و ۶۴۰ پرس غذا در این دو وعده دیروز طبخ و توزیع شد ضمن آنکه در این روز ۵۲ هزار و ۱۰۰ قرص نان پخت شد.

فرهمند ادامه داد:از ابتدای ایام حج تا کنون یک میلیون و ۸۳۹ هزار و ۸۵۰ قرص نان در ۴ واحد نانوایی ما در مکه پخت شده است و فعالیت آنان همچنان ادامه دارد.