دو دیدگاه مخالف برای انتخابات در شورای عالی اصلاح طلبان/ عارف در تصمیم‌گیری استقلال ندارد

گروه سیاسی الف،   3980524025

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای عارف فردی بسیار متدین، متعهد به نظام، دارای پیشینه خوب و مورد قبول است، اما در تصمیم گیری‌ها استقلال ندارد و تحت تاثیر مشاورانش قرار می‌گیرد.

اسماعیل دوستی یک فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگو باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان برای انتخابات پیش رو اظهار کرد: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تاکنون جلساتی را با موضوع انتخابات برگزار کرده و مسئولان استان‌های خود را هم تعیین کرده است.

فعال سیاسی اصلاح طلب درباره اختلاف دو دیدگاه در شورای عالی گفت: دیدگاه اول قائل به کاندیداتوری مشروط اصلاح طلبان است که معتقدم نمی‌تواند نگرش خوبی برای ورود به انتخابات باشد، چرا که همه باید بدون قید و شرط در انتخابات شرکت کنند و برای استحکام نظام جمهوری اسلامی در شرایط فعلی کشور حضور فعال داشته باشیم.

وی ادامه داد: نتیجه انتخابات نباید برای ما مهم باشد، بلکه حضور مردم موضوع حیاتی است، در شرایطی که دشمنانمان هر روز ما را تهدید می‌کنند انتخابات باید پر شورتر از قبل باشد.

دوستی با اشاره به دیدگاه دوم در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان خاطر نشان کرد: عده کثیری از اصلاح طلبان کاندیداتوری مشروط را قبول ندارند و آماده حضور در انتخابات هستند که به مراتب تعدادشان از گروه اول بیشتر است.

فعال سیاسی اصلاح طلب درمورد ساماندهی اصلاح طلبان توسط شورای عالی سیاستگذاری گفت: شورای عالی در گذشته برای گزینش نیرو‌ها به دلیل عدم شناخت جایگاه افراد تصمیمات کاملا اشتباهی گرفت که مصداق این مسئله بی دقتی در انتخابات شورا‌ها و مجلس است.

وی افزود: دیدگاه شورای عالی برای انتخاب افراد سیاسی بود و کارآمدی افراد موضوعیت نداشت، وقتی شخص متعهد و متخصصی وجود دارد، به نفع نظام است که سمت داشته باشد تا اینکه کسی به دلایل سیاسی و احساسی انتخاب می‌شود.

دوستی تصریح کرد: شورای عالی در گذشته با قرار گرفتن در یک فضای احساسی تصمیمات اشتباهی گرفت و به جای اینکه افراد متعهد، متخصص و سودمند برای نظام را روانه مجلس و شورای شهر کند، افراد را بر حسب رفیق بازی انتخاب کرد.

عضو سابق حزب اعتماد ملی در مورد انتقاد و اختلاف برخی اصلاح طلبان با رئیس شورای عالی سیاستگذاری اظهار کرد: آقای عارف فردی بسیار متدین، متعهد به نظام، دارای پیشینه خوب و مورد قبول است، اما در تصمیم گیری‌ها استقلال ندارد و تحت تاثیر مشاورانش قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: عارف در مدتی که ریاست شورای عالی را بر عهده داشته اشتباهات فاحشی کرده است و اکنون نتیجه این اشتباهات را می‌بیند، معتقدم رئیس شورای عالی سیاستگذاری اشتباهات خود را قبول دارد.

فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: موضوع مورد بحث این است که اگر رئیس شورای عالی عارف نباشد چه کسی می‌تواند چه کسی می‌تواند سکان دار این نهاد شود؟ بنظرم عارف را باید کماکان پذیرفت، به هر حال محاسن وی بیشتر از معایب اش است و از این سو معتقدم باید به رییس شورای عالی کمک کرد. عارف باید با بی توجهی به مسائل احساسی و تحریکات برخی افراد به طور مستقل تصمیم گیری کند.