گلگسی نوت ۱۰ پلاس در صدر سایت DxOMark

مهتاب جهاندار، گروه فناوری الف،   3980523033

دوربین گوشی هوشمند Galaxy Note 10+ شرکت سامسونگ که به تازگی معرفی شده ، در وبسایت DxOMark از نظر تصویربرداری بالاترین امتیاز را از آن خود کرده و با دریافت ۱۱۳ امتیاز در صدر جدول قرار گرفته‌ است.

گلگسی نوت ۱۰ پلاس در صدر سایت DxOMark

به گزارش الف، وبسایت DxOMark‌ معیار سنجش مناسبی برای افرادی است که قصد خرید گوشی‌های پرچم‌دار را دارند و ارزیابی که توسط این سایت برای دستگاه‌های هوشمند انجام می‌شود قابل تکیه بوده و می‌تواند در انتخاب نهایی خریداران تاثیر گذار باشد.

حال گل سر سبد جدید کمپانی سامسونگ با نام Galaxy Note10+ ‌، با دریافت امتیاز ۱۱۳ در بالای هواویP30 Pro  با اختلاف یک امتیاز در جدول، به عنوان بهترین گوشی هوشمند دنیا قرار گرفته است، که خبر بسیار خوبی برای علاقه‌مندان به خرید این‌ پرچم‌دار می‌باشد.

از نظر دوربین جلویی یا همان سلفی نیز این گوشی توانسته‌ است در صدر جدول قرار‌ گرفته و با کسب ۹۹ امتیاز، پتانسیل بالا و قدرتمند بودن خود را به رخ بکشد.

لازم به ذکر است که اشاره کنیم دو مدل 5G و LTE آن، از نظر دوربین تفاوتی با یکدیگر ندارند و از یک مدل مشترک بهره می‌برند.

این امتیازات پس از آزمایشات متنوع در شرایط مختلف، در محیط‌های از پیش تعیین شده، با تنظیمات پایه‌ای دوربین و در فضاهای باز و بسته توسط DxOMark به این گوشی قدرتمند داده شده‌اند و بعد از گرفتن ۱۵۰۰ عکس و بیش از ۲ ساعت فیلمبرداری، Galaxy Note 10+ توانسته است که قابلیت‌هایش را به اثبات رسانده و مقام اول را برای خود کسب کند.

دوربین اصلی این گوشی توانایی عکس برداری با ظرفیت ۱۲ مگاپیکسل، دیافراگم متغیر میانf/1.5  وf/2.4 ، حالت فوکوس خودکار پیکسل دوگانه و لرزش گیر اپتیکال تصویر را خواهد داشت و عکس‌های بسیار با کیفیتی را تولید می‌کند.

در پنل جلویی گوشی گلگسی نوت ده دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اولتراواید با دیافراگم f/2.2 و دوربین تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکلسی با دیافراگم f/2.1  را مشاهده می‌کنیم. همچنین در کنار دوربین سه‌گانه‌ی آن، حسگر هوشمندی با نام Time to Flight قرار گرفته است که توانایی تشخیص عمق تصویر بالاتری را فراهم می‌آورد.

نتایج متفاوت بدست آمده میانGalaxy S10 5G  و Galaxy Note 10+ به دلیل تغییرات الگوریتم‌های پردازشی است که سامسونگ در آن‌ها انجام داده و باعث بهبود عملکرد دوربین شده‌است تا کیفیت تصویربرداری با آن را در سری جدید، بالاتر ببرد.

از نظر عکسبرداری گوشی هوشمند نوت ۱۰ پلاس یک جایگاه پایین تر از P30 Pro شرکت هواوی و در رتبه دوم جدول قرار گرفته و امتیاز ۱۱۸ را برای خود کسب کرده است.

طبق آزمایشات انجام شده توسط DxOMark گلگسی نوت ۱۰ پلاس در شرایط نوری متفاوت عکس العمل خوبی از خود نشان داده و نور کافی برای تصاویر را فراهم کرده و با حفظ سایه‌ها و برجستگی‌ها قابلیت هایش در حیطه عکاسی را به اثبات رسانده است و قادر بوده تصاویری با ریزه کاری‌های زیاد، بدون نویز و خوش رنگ را ثبت کند.

گلگسی‌نوت ۱۰‌پلاس در مقایسه با گلگسی اس ۱۰ با وجود دیافراگم بازتری که دارد عکس‌های با وضوح بیشتری تولید می‌کند و در ثبت تصاویر بوکه و بزرگمایی دوبرابر در این آزمایشات انجام شده، از خود عملکرد بهتری نمایش داده است.

حال نوبت به بررسی قابلیت‌ها ویدیویی و توانایی فیلمبرداری این دستگاه رسیده است.

در بحث ویدیو نیز گلگسی نوت ۱۰ پلاس موفق شده پس از سپری آزمایشات مختلف باز هم رتبه اول را ازآن خود کند و از نظر فیلمبرداری گوشی‌های هوشمند، با دریافت امتیاز ۱۰۱، در صدر جدول قرار گرفته است.

وبسایت DxOMark توانایی و قدرت این ‌گوشی را در بحث فیلمرداری و ثبت ویدیو ستایش می‌کند و اذعان دارد که کیفیت فیلم‌های ضبط شده توسط گلگسی نوت ۱۰ پلاس باورنکردنی بوده و رنگ‌ها کاملا زنده و زیبا نمایش داده می‌شوند.

برای کسانی که به دنبال ثبت ویدیوهای 4k هستند باید بگوییم که این گوشی هوشمند در این ‌زمینه نیز توانایی خود را نشان داده است و فیلم‌هایی فوق العاده با جزییات بسیار زیاد استخراج می‌کند.

با این نتایج بدست آمده باید منتظر مانده تا ببینیم در نیمه دوم سال جاری، کدام یک از رقبا رتبه اول ‌گلگسی نوت پلاس ۱۰ را در این جدول از آن خود خواهد کرد.

از میان پرچمدارانی که ممکن است قابلیت رقابت با این دستگاه را داشته باشند می توان به سری میت هواوی، گوگل‌ پیکسل ۴ و آیفون اشاره کرد.

با این اوصاف در شرایط فعلی گلگسی نوت ۱۰ پلاس، بسیار قدرتمند کار خود را آغاز کرده و تا به امروز به قطع توجه خیلی از علاقه مندان به این صنعت را متوجه خود کرده است، حال باید ببینیم که در ادامه سال چه پرچمدارانی می‌توانند تواناییشان برای رقابت با این گوشی را نشان دهند.