احتمال افزایش وام مسکن دانشجویی/ نگرانی درباره افزایش نرخ غذا

گروه اجتماعی الف،   3980518083

معاون دانشجویی دانشگاه شریف از رایزنی برای افزایش وام مسکن ویژه دانشجویان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

عماد الدین فاطمی زاده در گفتگو با مهر از تلاش برای افزایش میزان وام های دانشجویی این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته میزان وام و تسهیلات ودیعه مسکن ۲۵ میلیون تومان بود که با رایزنی ها و امکان سنجی هایی که داشته ایم، هرچند هنوز به نتیجه قطعی و رقم و عدد مشخصی نرسیده ایم، با این وجود با توجه به محدویت منابع، امیدواریم بتوانیم این عدد را تا ۱۵ درصد افزایش دهیم. 

فاطمی زاده ادامه داد: همچنین در نظر داریم در صورت امکان و کمک سازمان امور دانشجویان، وام های کمک هزینه تحصیلی، وام های ضروری و ... را در سال تحصیلی جدید افزایش دهیم. 

وی درباره وضعیت خوابگاه های این دانشگاه گفت: هم اکنون در حال تعمیرات فصلی خوابگاه ها در تابستان هستیم و امیدواریم بتوانیم به موقع آماده میزبانی از دانشجویان باشیم.

وی با بیان این مطلب که امیدواریم با ظرفیتی افزون بر آنچه در دفترچه اعلام شده است رو به رو نشویم، افزود: تلاش ما بر این است تا انشاءالله با برقراری تعادل بین فارغ التحصیلان و جدید الورودها، فضا و مکان کافی را برای پاسخگویی به تقاضاها، فراهم کنیم.

فاطمی زاده با اشاره به اینکه دانشگاه شریف برای افزایش ظرفیت خوابگاهی برنامه دارد، اما به دلیل کمبود منابع مالی و نبود بودجه کافی امکان اجرای آن ها ممکن نیست، ادامه داد: خوابگاه های متاهلی ما نیز همچون خوابگاه های مجردی در دست تعمیر و بازسازی است و تقریباً شرایطی مشابه دارد. با این تفاوت که ممکن است متقاضیان این خوابگاه ها، با صف انتظار روبرو شوند.

 وی با اشاره به حدود ۱۴۰ واحد خوابگاهی این دانشگاه اظهار داشت: طبیعتاً درخواست و تقاضا برای استفاده از فضای خوابگاهی، به نسبت واحدهای موجود، بیشتر است. ولی در شرایط اقتصادی کنونی، اصولاً اضافه کردن ظرفیت خوابگاهی؛ بخصوص خوابگاه متاهلی، برای ما بسیار پیچیده و سخت است.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف درباره هزینه استفاده از خوابگاه ها، گفت: ما تابع سازمان امور دانشجویی بوده و هر مبلغی که از سوی این سازمان برای استفاده از خوابگاه ها تعیین و ابلاغ شود، موظف به اجرا هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه تغذیه نیز روال معمول همین است. اگر سازمان افزایش قیمتی اعلام کند، ملزم به تمکین هستیم. اگر چه پیچیده ترین و یکی از سخت ترین کارهای ما، در واقع همین بخش غذای دانشجویی است که با توجه به کمبود بودجه، شدیداً در تنگنا بوده و با مشکل روبرو هستیم.