جزئیات تبلت نسل جدید گلکسی سامسونگ «تب اس۶»

مهتاب جهاندار، گروه فناوری الف،   3980516026 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سامسونگ یکی از برندهای بزرگ صنعت تولید تبلت محسوب شده که با وجود افت بازار فروش بالایی را شامل حال خود کرده است. در این بین پس از مدت ها انتظار، نسل جدید تبلت پرچمدار شرکت کره ای به نام گلکسی تب اس ۶ رونمایی شد.

جزئیات تبلت نسل جدید گلکسی سامسونگ «تب اس۶»

به گزارش الف، تبلتی که طراحی بهبودیافته و سخت افزار قدرتمندتری نسبت به گلکسی تب اس 4 دارد. این تبلت سال گذشته آگوست معرفی شده و همزمان با آن نیز سامسونگ برای سال 2019 نسل جدید را در نزدیکی آگوست معرفی کرده است. در حالی که انتظار داشتیم طی رویداد 7 آگوست این شرکت برنامه رونمایی برای گلکسی تب اس 6 داشته باشد، اما ترجیح داد تا در رویداد آینده تنها به معرفی خانواده گوشی های هوشمند گلکسی نوت 10 و ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو 2 بپردازد.

از این رو طی رویدادی کوچک گلکسی تب اس 6 را به عنوان یک تبلت نوآورانه و متفاوت از نسل قبل معرفی کرد. تبلتی که طراحی جذابی دارد و با وزن و ضخامت کمتر نسبت به گلکسی تب اس 4، تجربه کاربری راحتی به ارمغان خواهد آورد. سامسونگ سابقه درخشانی در توسعه و تولید تبلت دارد و باتوجه به تجربه طولانی، سعی کرده برخی ویژگی هایی را در نظر گیرد که تاکنون هیچ تبلتی به آن مجهز نشد. برای مثال تب اس 6 اولین تبلت مجهز به سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر است و در سوی دیگر برای نخستین بار در یک تبلت دوربین عقب دوگانه به کار گرفته می شود.

در این بین باتوجه به ویژگی های مورد اشاره، می توان گلکسی تب اس 6 را محصول خاص کره ای ها دانست که تجربه کاربری لذت بخشی را با وجود ویژگی های فوق العاده رقم می زند. این تبلت بدنه شیشه ای دارد که تمامی بدنه را پوشانده، شیشه ای از نوع گوریلاگلس که نه تنها مقاومت بدنه را افزایش می دهد، بلکه حس پریمیومی را به کاربر منتقل می نماید.

مشخصات کلیدی گلکسی تب اس 6

 

معرفی

2019، جولای

     

وضعیت

عرضه در آینده‌ی نزدیک (اوت 2019)

     

بدنه

ابعاد

244.5 در 159.5 در 5.7 میلی‌متر

     

وزن

420 گرم

     

سیم‌کارت

نانو-سیم

     

 

قلم استایلوس (اس پن، بلوتوث)

     

نمایشگر

نوع

Super AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ

     

سایز

10.5 اینچ (~82.5% نسبت نمایشگر به بدنه)

     

رزولوشن

1600 در 2560 پیکسل، 16:10 (~287 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

     

پلتفرم

سیستم‌عامل

-اندروید 9.0 (پای)
- One UI

     

تراشه

Qualcomm SDM855 Snapdragon 855

     

پردازنده مرکزی

8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.84 گیگاهرتزی Kryo 485 و سه هسته‌ی 2.41 گیگاهرتز Kryo 485 و چهار هسته‌ی 1.78 گیگاهرتز Kryo 485)

     

پردازنده گرافیکی

Adreno 640

     

حافظه

درگاه حافظه

میکرو اس‌دی، تا 1 TB (درگاه اختصاصی)

     

حافظه داخلی

256 گیگابایت، 8 گیگابایت رم یا 128 گیگابایت، 6 گیگابایت رم

     

دوربین

اصلی

13 مگاپیکسل (1.0 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3.4 اینچ سایز سنسور، لنز واید 26 میلی‌متری، f/2.0، فوکوس خودکار)
5 مگاپیکسل (لنز 12 میلی‌متری فوق‌عریض، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل)

     

قابلیت‌ها

HDR، پانوراما

     

ویدیو

2160p@30fps

     

سلفی

8 مگاپیکسل (1.12 میکرومتر سایز پیکسل، 1/4.0 اینچ سایز سنسور، لنز 26 میلی‌متری، f/2.0)

     

صدا

اسپیکر

بله، با اسپیکر استریو (4 اسپیکر)

     

جک ۳.۵ میلی‌متری

خیر

     

باتری

باتری

باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 7040 میلی آمپر ساعت

     

قابلیت‌ها

حسگرها

حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما

     

 

Samsung DeX

     

شبکه

فناوری

GSM / HSPA / LTE

     

اتصالات

شبکه بی‌سیم

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات

     

بلوتوث

5.0، A2DP، LE

     

GPS

بله، با GLONASS، BDS، GALILEO ،A-GPS

     

رادیو

خیر

     

USB

3.1، Type-C 1.0 reversible connector; magnetic connector

     

متفرقه

رنگ‌ها

خاکستری، آبی، صورتی

     

محدوده قیمت

600 یورو

     


گلکسی تب اس 6 دارای طراحی بدنه پریمیومی است که نظر هر فردی را به خود جلب می کند. بدنه ای که ترکیبی از فلز و شیشه گوریلاگلس بوده که نه تنها طراحی زیبایی به این تبلت بخشیده، بلکه دوام بدنه آن را افزایش هم داده است. این تبلت پرچمدار جانشین مستقیم گلکسی تب اس 4 سال 2018 به حساب آمده که ویژگی های قابلی برای آن در نظر گرفته شده بود. تبلتی که ضخامت کمتر و وزن پایین تری در مقایسه با مدل قبلی خود دارد. به گفته سامسونگ گلکسی تب اس 6 دارای ضخامت 5.7 میلیمتری بوده و وزن آن نیز تنها 420 گرم است. این مشخصه ها نشان می دهند که برند کره ای سعی کرده تجربه کاربری لذت بخشی را به صاحبان تبلت نسل جدید خود ارائه دهد.

هنگامی که گلکسی تب اس 6 را به دست می گیرید، تجربه راحتی خواهید داشت، زیرا وزن آن کاسته شده تا افراد وزنی در سطح یک فبلت را با این تبلت نسل جدید احساس کنند. بسیاری از تبلت ها بسیار سنگین وزن بوده و نمی توان آنها را به راحتی مورد استفاده قرار داد، اما گلکسی تب اس 6 چنین نبوده و تجربه کاربری خوبی رقم می زند.

با مشخصه هایی که سامسونگ برای نسل جدید گلکسی تب اس در نظر گرفته، بدون شک می توان آن را از گزینه های برجسته در تجربه کاربری دانست. همچنین باید بیان داشت این تبلت دارای چند عنوان اولی بوده که باید به دوربین اصلی دوگانه و سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر اشاره کرد. زیرا تاکنون هیچ تبلتی به این دو قابلیت مجهز نبودند و سامسونگ برای اولین بار در گلکسی تب اس 6 به کار گرفت.

تبلت مورد اشاره قرار است در اواسط آگوست امسال با قیمت پایه 650 دلار در نسخه وای فای عرضه شود. نسخه LTE تا اواخر 2019 عرضه نمی شود، بنابراین نباید انتظار داشت که شاهد عرضه آن در تابستان سال جاری باشیم. متاسفانه قیمت نسخه های متعدد این تبلت اعلام نشد و سامسونگ به همان قیمت نسخه وای فای رده پایه بسنده کرد. پیش بینی می شود تا اواخر امسال این تبلت پرچمدار راهی بازارهای متعددی شود و تنها شامل مناطق خاصی نمی شود.