گلایه استاندار نجف از شهرداری تهران

گروه اجتماعی الف،   3980513165 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

استاندار تهران با اشاره به اینکه مشکل پارکینگ طبقاتی نجف مطرح و چاره جویی شد گفت:گلایه استاندارنجف از شهرداری تهران این بود که جهت نظافت کربلا و نجف در ایام اربعین اقدام موثر نمی شود.

به گزارش مهر، انوشیروان محسنی بندپی عصر یکشنبه در جلسه ستاد اربعین استان تهران اظهار داشت: در سفر 36 ساعته به کشور عراق و در نشست مشترک با استاندار نجف مباحث خوبی در خصوص رفع مشکلات زائرین اربعین مطرح شد.

محسنی بندپی افزود: امسال با حذف روادید اربعین از سوی دولت عراق پیش بینی می شود که در مقایسه با سال های قبل زائرین بیشتری در عراق حضور یابند.

وی گفت: زمانی که مشکل پارکینگ طبقاتی شهر نجف را با استاندار نجف مطرح کردم، دستور داد تا در ایام اربعین این پارکینگ 2 ماه در اختیار زائرین قرار گیرد و گلایه استاندار نجف از شهرداری تهران این بود که در خصوص نظافت شهرهای کربلا و نجف در ایام اربعین اقدامی اثر بخش نمی کند و لذا به نظر می رسد باید تقسیم کار و به تناسب ظرفیت شهرستان های استان تهران اقدام به تجمیع منابع و در اختیار گذاشتن در ستاد عتبات کنیم.

استاندار تهران بیان داشت: حجم کار استان تهران در شهر نجف که به نوعی سهمیه تهران در ایام اربعین تعیین شده است بسیار بالا است و کمک به برگزاری هرچه باشکوه تر و ‌ زنده نگه داشتن این مراسم نماد کفرستیزی و تعمیق پیوند مردم عراق و ایران است.

محسنی بندپی در خصوص حمل و نقل نیز افزود: حتما از ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری تهران و شهرستان های استان بهره می گیریم و در خصوص نظافت شهرهای کربلا و نجف می توان با تقسیم کار و با پهنه بندی نظافت این شهرها را در ایام اربعین سامان داد.

محسنی بندپی گفت: فرمانداران با هماهنگی موکب های شهرستان متبوع خود به گونه ای برنامه ریزی کنند تا همه موکب ها در شهر کربلا متمرکز نشوند و اسکان زائرین در شهر نجف از سوی ستاد اربعین استان باید بصورت متمرکز صورت گیرد.

استاندار تهران اظهار داشت: در خصوص برگزاری راهپیمایی جاماندگان در تهران هنوز نیاز به تبلیغ و فرهنگ سازی دارد و استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی در برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم بسیار راهگشاست.