افتتاح ۱۳ نیروگاه در کشور با اعتبار ۲۰۰ هزار میلیارد

گروه اقتصادی الف،   3980510198

تبریز- وزیر نیرو از افتتاح ۱۳ نیروگاه در کشور با اعتبار ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی تا پایان سال خبر داد.‏

به گزارش مهر، رضا اردکانیان شامگاه پنج شنبه در آیین افتتاح ۹ عنوان پروژه یا طرح در آذربایجان شرقی که به صورت ویدیو کنفرانسی توسط رئیس جمهور انجام شد، اظهار داشت:همانطور که وعده داده بودیم از نیمه سال ۹۲ تا سال ۱۴۰۰ هر هفته شاهد اتصال ۳۰ روستای کشور به شبکه آب سالم و پایدار خواهیم بود.

وی ادامه داد: تا پایان سال جاری، هزار و ۴۴۰ روستا در ۲۲ استان کشور به شبکه آب شرب سالم و پایدار متصل می شوند و بدین ترتیب تا پایان دولت جمعیت ۱۰ میلیون نفری روستاییان از نعمت آب شرب بهره مند خواهند شد.

اردکانیان با بیان این‌که وزارت نیرو تا پایان سالجاری، ۲۱۷ پروژه مهم در حوزه آب و برق را در کشور افتتاح می کند، گفت: همچنین عملیات اجرایی ۲۳ پروژه نیز با اعتبار ۳۶ هزار میلیارد تومانی تا پایان سال آغاز می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره ای به پروژه های افتتاحی در استان گفت: امروز شاهد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح هایی با اعتبار شش هزار میلیارد تومان در حوزه آب و برق هستیم.

وی از افتتاح نیروگاه های جدید در کشور خبر داد و گفت: تا پایان امسال شاهد افتتاح ۱۳ نیروگاه در ۱۱ استان کشور و با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان خواهیم بود.

اردکانیان ادامه داد: امروز بطور همزمان پروژه‌های ۱۸۰ میلیارد تومانی پست‌های مختلف برق در سه نقطه استان، پروژه آبرسانی به ۳۲ روستا با جمعیت ۱۷ هزار نفر با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی افتتاح می‌شود.

در این مراسم، شبکه آبیاری و زهکشی آق بلاغ، شبکه آبیاری و زهکشی اراضی بخش گرمادوز خداآفرین، سد حاجیلرچای، طرح ابرسانی به ۳۲ روستا و طرح توسعه دو پست سراب و شفا توسط رئیس جمهور و به صورت ویدیو کنفرانسی افتتاح شد.

همچنین افتتاح طرح خط ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه سهند- ارومیه، افتتاح حضوری مدول اول نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی هریس، افتتاح نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی و آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۴۵۱ مگاواتی سیکل ترکیبی سهند از دیگر طرح های افتتاحی توسط روحانی و هیات دولت در سفر یک روزه خود به استان بود.