موسوی: حذف صفر از پول ملی را اثربخش نمی‌دانم/ این همه هیاهو برای هیچ است

گروه اقتصادی الف،   3980510017 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در شرایط فعلی حذف صفر از پول ملی ، رویداد مثبتی را در اقتصاد کشور ایجاد نخواهد کرد.

موسوی: حذف صفر از پول ملی را اثربخش نمی‌دانم/ این همه هیاهو برای هیچ است

سید فرید موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تصویب لایحه حذف چهار صفر از پول ملی کشورمان، گفت: در شرایط اقتصادی فعلی حذف صفر از پول ملی کشور را اثر بخش نمی‌دانم و معتقدم که رویداد مثبتی را در اقتصاد کشورمان ایجاد نخواهد کرد، زیرا بستر لازم در کشور برای این امر وجود ندارد.

وی ادامه داد: معمولا در شرایط ثبات است که با حذف صفر می‌شود اقتصاد کشور را کارآمد کرد، اما امروز اقتصاد کشور ما در شرایط تورمی به سر می‌برد. تجارب مختلفی هم سایر کشورها در این زمینه داشتند که زمان نامناسبی را انتخاب کرده و پس از چندی مجبور شدند روال سابق را تکرار کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: برای محقق شدن این امر هزینه‌های بسیاری به کشور تحمیل خواهد شد و در نهایت هم اتفاق مثبتی را در اقتصاد کشور شاهد نخواهیم بود؛ در نتیجه معتقدم که باید تجدید نظری در این باره صورت بگیرد، زیرا شرایط اقتصادی امروز کشور مناسب این امر نیست و این همه هیاهو برای هیچ است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با تاکید بر بی ثمر بودن این موضوع گفت: این قضیه اصلا اثری در  اقتصاد کشور نخواهد داشت و معمولا پس از اصلاحات اقتصادی دیگر  برای حذف صفر اقدام می‌شود، در نتیجه اینکه ما حذف صفر را جایگزین اقدامات ساختاری خود قرار دهیم خطاست.