دکتر ملکی‌فر خبر داد: حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از فرآیند رتبه‌­بندی در شرکت‌­های دانش ­بنیان

گروه اجتماعی الف،   3980509121 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

دفتر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف شناسایی چالش ­های سازمانی شرکت­ های دانش بنیان و ارایه راهکارهای مدیریتی، اقدام به حمایت از این شرکت­ ها جهت استفاده از خدمت عارضه ­یابی کرده است.

حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از فرآیند رتبه‌­بندی در شرکت‌­های دانش ­بنیان

به گزارش الف به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دکتر سیاوش ملکی­ فر، معاون توسعه این صندوق با اعلام این مطلب، افزود: شرکت­ های دانش ­بنیان برای موفقیت نمی­ توانند تنها به توانمندی­ های فنی خود متکی باشند و به تقویت توان مدیریتی و سازمانی نیز نیاز دارند. در همین راستا به منظور توانمندسازی پایه شرکت­ های دانش­ بنیان و با توجه به استقبال شرکت­ ها و اثربخشی خدمت عارضه­ یابی در این شرکت­ ها، صندوق نوآوری و شکوفایی در سال ۹۸ در سه مرحله اقدام به حمایت از شرکت­ ها برای فرآیند عارضه‌یابی کرده است.

وی ادامه داد: شرکت­ های دانش ­بنیان در مرحله عارضه­ یابی پایه با راهنمایی کارگزاران صندوق نوآوری و شکوفایی، دید مناسبی نسبت به مشکلات اصلی خود پیدا می­کنند. در مرحله بهبود و توسعه، عارضه­ های اصلی تحلیل و ریشه­ یابی شده و اقدامات مناسب برای بهبود و برنامه ­ریزی طراحی می­ شود. در مرحله نظارت مستمر نیز بر فرآیند توسعه بلندمدت نظارت شده و اقدامات پیشنهادی کنترل و اصلاح می­ شود و پیشرفت اقدامات محاسبه و اندازه‌گیری خواهد شد.

ملکی­ فر عنوان کرد: شرکت­ های دانش ­بنیان می­توانند از حمایت بلاعوض ۷۰ درصدی صندوق نوآوری و شکوفایی تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال در سال، برای بهره­ مندی از خدمت رتبه­ بندی استفاده کنند. این خدمت توسط کارگزاران مورد تایید صندوق به شرکت­ های دانش ­بنیان ارایه می­ شود.

به گفته معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، استفاده از هر یک از مراحل رتبه ­بندی، منوط به استفاده مراحل با رعایت تقدم و تاخر است.

بر اساس این گزارش، شرکت­ های دانش ­بنیان می­ توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس http://cbd.nsfund.ir/diagnosis مراجعه کنند.