حاجی بابایی: دیگر به اقتصاد لیبرال اعتماد نکنید

گروه اقتصادی الف،   3980508223 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: وقتی تا کوچک‌ترین حرفی پیش می‌آید اجناس گران می‌شوند، یعنی ما نباید دیگر به اقتصاد لیبرال اعتماد داشته باشیم و نداریم.

به گزارش فارس، حمیدرضا حاجی بابایی عصر امروز در نشست تبیین گام دوم انقلاب در بجنورد ابتدا به تشریح گام اول انقلاب پرداخت و اظهار کرد: از منظرهای مختلفی می‌شود به انقلاب نگاه کرد زیرا انقلاب ما انقلاب انقلابی گری است و از این رو هرچقدر انقلابی‌تر باشیم راحت‌تر به اهداف می‌رسیم و هرچقدر از این اصل افول کنیم دیرتر به اهداف دست می‌یابیم.

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب، یک همزاد با او حرکت کرد که دارای جنبه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است که اکنون به بعد اقتصاد آن می‌پردازیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی این موجود را اقتصاد لیبرال دانست و خاطرنشان کرد: این موجود هر زمان که فرصت داشت گلوی انقلاب را فشرد و هر موقع نتوانست، انقلاب رشد کرد مانند دوران دفاع مقدس که اقتصاد لیبرال محبوس شده بود.

وی با اشاره به‌قدرت گرفتن اقتصاد لیبرال بعد دوران دفاع مقدس بیان کرد: در این اقتصاد فردی هزار میلیارد می‌خورد و می‌گوید حق من است و به دیگری می‌گوییم چرا ۶۰ میلیون تومان حقوق می‌گیری که می‌گوید من نخبه‌ام درحالی‌که به فرمانده جنگ گفته می‌شد لباس نو بپوش و می‌گفت تا سربازم لباس نو نپوشد من نیز نمی‌پوشم.

حاجی بابایی توقیف نفت‌کش انگلیس را یک نمونه انقلابی گری دانست و تصریح کرد: اشتباه دولت ما در ماجرای نفت‌کش این بود که گفتند چون خلاف کردید نفت‌کش را گرفتیم درحالی‌که باید گفته می‌شد چون کشتی ما را گرفتید، ما نیز گرفتیم تا دیگر از این غلط‌ها نکنید.

وی پاسخ رهبر انقلاب به نخست‌وزیر ژاپن را نشانه اقتدار و زدن سیلی به آمریکا عنوان کرد و افزود: لیبرال‌ها قصد داشتند در مردم جا بیندازند که در دو راهی جنگ یا مذاکره قرار داریم اما رهبری موضوع مقاومت را مطرح کردند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در تبیین معنی مقاومت گفت: مقاومت یعنی به کشورهای منطقه ثابت کنیم که به کوه برفی تکیه کرده‌اند و در هرلحظه این کوه در حال آب شدن است و اشتباه کرده‌اند که با ترامپ رقصیدند.

وی افزود: اگر در منطقه درگیری به وجود بیاید و دو موشک به سمت امارات برود، این کشور در همان روز اول هزار میلیارد دلار صدمه می‌بیند و  به همین علت است که امارات می‌گوید من از یمن عقب‌نشینی می‌کنم.

حاجی بابایی در ادامه اقتصاد لیبرال را تشریح کرد و اظهار داشت: وقتی تا کوچک‌ترین حرفی پیش می‌آید اجناس گران  می‌شوند، یعنی ما نباید به اقتصاد لیبرال اعتماد داشته باشیم و نداریم.

وی افزود: زمانی که کره جنوبی قصد داشت اقتصاد لیبرال را اجرا کند، ۷ میلیون نفر از گرسنگی مردند اما در اقتصاد اسلامی حتی اگر یک نفر گرسنه بماند ما مسئول هستیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: اقتصاد لیبرال علاوه بر فروپاشاندن اقتصاد، دزدی، اختلاس و زیاده‌خواهی را رواج می‌دهد و درنهایت می‌گوید این مشکلات مربوط به اسلام است.

وی بابیان مثالی گفت: آن گردن‌کلفت در اقتصاد لیبرال هزار میلیارد اختلاس می‌کند اما مادر شهید هشتاد ساله باید پاسخ این دزدی را بدهد لذا اقتصاد لیبرال خیانت می‌کند و انقلابی گری باید جواب دهد.

حاجی بابایی در پایان با انتقاد از وضعیت فعلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر مجلس در رأس امور بود خیلی از مشکلات امروز وجود نداشت و این اعتراض من به خودمان در مجلس است.