کاری که خشمتان را تا میزان قابل توجهی می‌کاهد

گروه سلامت الف،   3980508176 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

کارشناس تغذیه می‌گوید: نوشیدن آب در هنگام عصبانیت، خشم را تا میزان قابل توجهی می‌کاهد، پس در هنگام خشم یک لیوان آب بنوشیم و آرامش خود را حفظ کنیم.

به گزارش فارس، در روزهای گرم تابستان شاید هیچ چیز به اندازه خوردن یک نوشیدنی خنک، دلچسب و گوارا نیست، در میان انواع نوشیدنی‌های رنگارنگ و متنوع و همچنین انواع آب میوه‌ها شاید بهترین نوشیدنی همان یک لیوان آب خنک است که از بیش از هر چیز تشنگی را برطرف و دل را خنک می‌کند.

آب مایع حیات و زندگی‌بخش است و در سلامت روحی و جسمی انسان نقش بزرگی را ایفا می‌کند، ضروری‌ترین ماده مغذی که برای زندگی انسان لازم است آب است.

 

بخش بزرگی از کره زمین با آب پوشیده شده است،  امکان ندارد که انسان بتواند بدون آب زندگی کند، زندگی انسان تا چند ین روز بدون غذا ممکن است ولی بدون آب ممکن نیست. در حقیقت هوا و آب دو عنصر اساسی هستند که انسان بدون آن‌ها می‌میرد.

متخصص تغذیه در این رابطه به خبرنگار فارس در اراک می‌گوید: نیاز به آب در افراد سالمند اهمیت بیشتری دارد زیرا بسیاری از سالمندان از خشکی دهان که در اثر کاهش شدید جریان بزاق اتفاق می‌افتد گله مند هستند. 

الهام عرفانی‌فر می‌افزاید: ورزشکاران به ویژه در آب و هوای گرم نیاز بیشتری به دریافت آب دارند، کارشناسان ورزشی توصیه می‌کنند که ورزشکاران دو ساعت قبل از شروع مسابقه 500 میلی لیتر آب مصرف کنند.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا آب بنوشیم؟ می‌افزاید: آب نوشیدن فواید زیادی برای سلامتی انسان دارد و قسمت اعظم بدن انسان نیز از آب تشکیل شده است، بهتر و سودمندتر آن است که از میان انواع نوشابه‌های گازدار و شیرین، آب را انتخاب کنیم.

کارشناس تغذیه استان می‌گوید: نوشیدن آب مقرون به صرفه است، اگر بخواهیم یک بطری نوشیدنی گازدار و شیرین تهیه کنیم باید هزینه بیشتری بپردازیم، پس بهتر است یک بطری آب تهیه کنیم و از این طریق اقتصادی‌تر عمل کنیم، به علاوه با تهیه یک بطری آب به سلامتی خود کمک بزرگی نیز کرده‌ایم.

 

عرفانی‌فر با اینکه با خرید یک بطری آب محیط زیست سالم‌تری خواهید داشت، می‌گوید:ما می‌توانیم با خرید یک بطری آب به محیط زیست خود کمک شایانی کنیم، زیرا نوشیدنی‌ها با ظروف فلزی و پلاستیکی تهیه شده‌اند که بعد از مصرف آن‌ها حتما باید دور انداخت، اما با داشتن یک بطری آب می‌توانیم تا چندین مرتبه از بطری شخصی خود استفاده کنیم.

وی می‌افزاید: می‌توانیم به جای تهیه نوشابه‌های گازدار با طعم دهنده‌های مصنوعی، از دانه‌هایی مثل خاکشیر و ریحان استفاده کنیم که طعم دهنده‌های طبیعی هستند و علاوه بر طعم‌های متنوع، سالم نیز هستند و سلامتی را به خطر نمی‌اندازند.

 

کارشناس تغذیه می‌افزاید: تخم شربتی نیز یک نوشیدنی فوق العاده برای روزهای گرم تابستان است، به علاوه این که تخم شربتی یک نوع داروی گیاهی است و برای سلامتی بدن انسان مفید است و در درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌تواند مفید باشد، کلسیم موجود در تخم شربتی چندین برابر کلسیم موجود در شیر است، همچنین تخم شربتی حاوی آهن، پتاسیم و ویتامین سی است. امگا سه موجود در تخم شربتی نیز بسیار قابل توجه است.  

عرفانی‌فر با بیان اینکه نوشیدن آب میوه‌های صنعتی اصلا کار درستی نیست، می‌گوید: آب میوه‌های صنعتی برای سلامتی  مضر است، اگر می‌خواهیم در روزهای گرم تابستان آب میوه میل کنیم بهتر است آب میوه طبیعی تهیه کنیم، آب لیموی تازه که به صورت طبیعی تهیه شده باشد نیز به رفع عطش و تشنگی  بسیار کمک کننده است، آب لیموی تازه برای سلامت پوست و موی شما مفید است همچنین آب لیمو در درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرما خوردگی مفید است.

وی خاطرنشان می‌کند: علاوه بر همه این‌ها مصرف برخی از سبزیجات مثل کاهو در تابستان بسیار مفید است، کاهو گیاهی است که می‌تواند آب مورد نیاز بدن را تأمین کند و در این فصل بهتر است بیشتر از کاهو استفاده شود، کاهو در انواع سالادها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کارشناس تغذیه با اشاره به اینکه نوشیدن آب باعث سلامت روحی می‌شود، می‌افزاید: نوشیدن آب در کاهش میزان استرس و اضطراب نقش موثری دارد، اگر به میزان 8 تا 10 لیوان در طول روز آب بنوشیم، استرس و نگرانی‌ها کاهش می‌یابد.

عرفانی‌فر ادامه می‌دهد: همچنین نوشیدن آب در هنگام عصبانیت، خشم  را تا میزان قابل توجهی می‌کاهد، پس در هنگام خشم یک لیوان آب بنوشیم و آرامش خود را حفظ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه آب درد معده و مشکلات مربوط به دستگاه گوارش را برطرف می‌کند، بیان می‌کند: نخستین گام در راستای درمان یبوست، نوشیدن آب است، مشکلات دستگاه گوارش و ترشح بیش از حد اسید معده از طریق نوشیدن آب رفع می شود.

 

کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: نوشیدن آب، آب را از بدن  دفع نمی‌کند، اگر از نوشیدنی های صنعتی و گاز دار استفاده کنیم، آب بیشتری از بدن دفع می‌شود، ولی نوشیدن آب ساده کاملا برعکس است و آب را در بدن شما نگه می‌دارد.

عرفانی‌فر می‌گوید: نوشیدن آب سلامت دندان‌ها را تضمین می‌کند، نوشیدنی‌های گاز دار سلامت دندان‌های را به خطر می‌اندازد و اسیدیته دهان را کم می‌کند، با نوشیدن آب ساده دندان‌های سالم تری داریم، در مجموع نوشیدن آب به سلامت پوست کمک می‌کند و باعث می‌شود پوست شفاف تر و زیباتری داشته باشید.