خدمات اصلاح طرح لبخند شامل چیست؟

گزارش بازرگانی،   3980502140

طرح لبخند چیست؟

اصلاح طرح لبخند را می توان یکی از خدمات دندانپزشکی دانست که به افراد کمک می کند که بتوانند دندان هایی سالم و زیبا داشته باشند. اصلاح طرح لبخند با هدف طراحی لبخند زیبا انجام می گیرد. زیرا داشتن لبخندی زیبا در روحیه افراد تاثیر مثبتی دارد و به اعتماد به نفس او کمک می کند. از این رو برای داشتن لبخندی زیبا باید هماهنگی در اجزای صورت، اندازه دندان ها و رنگ باشد تا لبخندی زیبا ایجاد شود. البته اصلاح طرح لبخند برای افرادی کارایی دارد که دارای مشکلاتی در ناحیه دندان و فک هستند و این مانع از لبخند زدن آنها می شود. از طرفی دیگر افراد می توانند با توجه به جنبه زیبایی و داشتن لبخندی هالیوودی به اصلاح طرح لبخند خود یا طراحی لبخند بپردازند.


آیا تا به حال به لبخند خود توجه کرده اید که چگونه بر روی صورت شما نقش می بندد؟ آیا به نظر شما لبخند شما متناسب و زیبا است و مشکلی در آن وجود ندارد؟ همه ما هنگام لبخند زدن، دندان هایمان مشخص می شود. به زبان ساده طرح لبخند یعنی داشتن دندان هایی زیبا و سالم است که موقع لبخند زدن نمایان می شود. از این رو اگر دندان هایی نامرتب، خراب و بد رنگ داشته باشیم طرح لبخند ما زیبا نخواهد شد و این باعث تاثیرات بدی در روابط ما خواهد داشت و طی مرور زمان از لبخند زدن سر باز می زنیم و این خود یعنی کاهش ترشح هورمون اندورفین که موجب احساس خوشایند در ما می شود و در نهایت گوشه گیر خواهیم شد. اما با خدمات اصلاح طرح لبخند می توانیم همواره لبخندی زیبا داشته باشیم و اعتماد به نفس خود را در روابط خود داشته باشیم.


چه عواملی باعث از بین رفتن طرح لبخند می شود؟


همانطور که گفته شد داشتن دندان هایی زیبا و سالم به لبخند ما کمک می کند که زیبا باشد از طرفی اگر دندان ها سالم و زیبا نباشند، زیبایی خود را از دست خواهد داد. اما عواملی دخیل هستند که منجر به از دست دادن طرح لبخند می شود، که می توان به دو دسته کنترلی و غیرکنترلی تقسیم بندی کرد. بیماری های دهان و دندان که مادر زادی هستند و یا در اثر حادثه و بیماری خاصی ایجاد شده اند باعث بهم خوردن هماهنگی و سالم بودن دندان ها و اندازه های آنها شده است. این دسته غیر کنترلی هستند. اما عادات بد غذایی و شیوه نادرست زندگی و رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، از عواملی کنترلی هستند که اگر ما آنها را رعایت کنیم می توانیم همواره سلامت دندان های خود را حفظ کنیم.

اصلاح طرح لبخند چیست؟


بعد از اینکه با طرح لبخند آشنا شدیم در صورتی که با آن مشکل دارید و از دسته افرادی هستید که تصور می کنید طرح خنده شما مناسب نیست باید گفت که یکی از خدمات دندان پزشکی که به سلامت و زیبایی دهان و دندان می پردازد، اصلاح طرح لبخند است. روش های متعددی وجود دارد که با توجه به نوع دندان و مشکلی که وجود دارد، می توانید با مشورت با دندانپزشک خود یکی از آن راه های ارتودنسی، ایمپلنت ، لمینت دندان، روکش دندان و... را انتخاب کرده و به درمان بپردازید.
اما اگر شما از دسته افرادی هستید که مشکلی در طرح لبخند خود ندارید اما نگران این هستید که ممکن است سلامت و زیبایی دندان های شما به خطر بیفتد، می توانید روش های پیشگیرانه ای را که در ادامه با آنها آشنا می شویم را انجام دهید تا بتوانید از بروز مشکلات جلوگیری به عمل آورده و نیازی به اصلاح طرح لبخند خود نداشته باشید.


اصلاح طرح لبخند شامل چه مواردی می شود؟


شاید تا به اینجا برای شما هم سوال پیش آمده باشد که عوامل دخیل در اصلاح طرح لبخند چیست و بر روی چه قسمت هایی از دهان و دندان تمرکز دارد. اگر بخواهیم به ساده ترین موارد اشاره کنیم، می توان به سفید کردن دندان هایی که رنگ خود را از دست داده اند و به اصطلاح زرد شده اند، ترمیم دندان های شکسته و آسیب دیده و مرتب کردن دندان ها اشاره کرد. برخی از این عوامل قابل کنترل و پیشگیری است و برخی نیازمند مراجعه به دندانپزشک است.

روش های اصلاح طرح لبخند با مراجعه پزشک


همانطور که گفته شده روش های بسیاری برای اصلاح طرح لبخند وجود دارد که توسط دندان پزشکان انجام می شود و در صورتی که شما دارای نقصی در دندان و دهان خود هستید و یا صرفا برای داشتن زیبایی بیشتر می توانید یکی از این روش ها را با مشورت پزشک خود انجام دهید. در ادامه به معرفی مختصری در مورد برخی از روش های رایج می پردازیم.
ارتودنسی: یکی از روش هایی که در هر سنی می توان برای صاف کردن دندان ها و نظم بخشیدن به آنها استفاده کرد؛ ارتودنسی است. در این روش که بسته به نوع و میزان نا به جایی دندان ها دارد بین 6 ماه تا 2 سال زمان بر است و بریس هایی که به کار برده می شود به دندان ها فشار وارد کرده و آنها را حرکت می دهد تا در موقعیت خود قرار بگیرند و به این ترتیب اصلاحاتی در فک صورت هم انجام می پذیرد. با توجه به موقعیت بیمار پزشک متخصص می تواند یکی از روش های ارتودنسی یعنی، پشت دندانی (لینگوال)، متحرک و نامرئی را انجام دهد.


ایمپلنت: از جمله روش های رایج دیگر در کمک به اصلاح طرح لبخند انجام می شود، ایمپلنت است که البته روشی پر هزینه است و برای افرادی مناسب است که دندان های خود را بنا به دلایل مختلفی از دست داده اند. در این روش دندان های مصنوعی با جراحی به فک متصل می شوند و مانند دندان های طبیعی عمر می کنند و به راحتی می توان استفاده کرد. این روش بسیار موثر تر از بریج کردن و استفاده از دندان های مصنوعی و روکش کردن می باشد.


بلیچینگ: اگر دندان های شما دارای مشکل شکستگی نیست و فقط رنگ آن تغییر پیدا کرده است می توانید از این روش استفاده کنید.
لمینت کردن: یکی از روش هایی که می توان با استفاده از آن دندان های آسیب دیده را ترمیم کرد استفاده از روکش لمینت است که از جنس سرامیک است و روی دندان های آسیب دیده برای مثال دارای خراش کشیده می شود.


روش های اصلاح طرح لبخند به صورت طبیعی


همانطور که گفته شد اگر شما در حال حاضر دارای طرح لبخندی زیبا هستید نیازی به اصلاح طرح لبخند کلینیکی ندارید اما برای حفظ آن می توانید برخی از مراقبت های ویژه دهان و دندان را انجام دهید که در اینجا به آنها اشاره خواهیم کرد. یکی از روش ها مسواک زدن است که همه ما در طول شبانه روز حداقل 2 بار انجام می دهیم، بنابراین استفاده از مسواک حداقل 2 بار در روز و نخ دندان یک بار در روز بسیار توصیه شده است. از کشیدن سیگار اجتناب کنید و خوراکی ها و مواد غذایی که منجر به ایجاد لکه بر روی دندان های شما می شود را بیش از حد مصرف نکنید، برای مثال، خوردن چای، قهوه و نوشابه های گازدار از این دست هستند. همچنین از دندان های خود صرفا برای جویدن غذا استفاده کنید و سعی نکنید با آن برای مثال پاکت آبمیوه را باز کنید و یا چسب نواری را جدا کنید و یا دانه های سخت آجیل را باز و نرم کنید. اینها برخی از مراقبت های ساده ای هستند که به سلامت دندان های ما کمک می کند.

عوارض اصلاح طرح لبخند

هر چند اصلاح طرح لبخند بسیار برای افراد مفید اما ممکن است به دلیل حساسیت هایی که برخی دارند، برای آنها عوارضی داشته باشد. بنابراین بهتر است همواره به متخصص معتبر مراجعه کرد تا با استفاده از مواد مناسب و بهترین روش سلامت دندان های شما حفظ شود. برای مثال در زمان لمینت کردن بخشی از مینای دندان که استحکام دندان به آن وابسته است تراش داده می شود و بعد روکش با موادی به مینای دندان متصل می شود، بنابراین اگر این تراش ها بیش از حد عمیق باشد، یا مواد مناسبی نباشد و یا روکش به خوبی چسبانده نشود، اجازه ورود مواد غذایی و باکتری های با قسمت های خراشیده مینا داده می شود و باعث سرعت بخشیدن به پوسیدگی دندان می شود. در زمانی که از ارتودنسی استفاده می کنید متخصص باید به خوبی بریس ها را قرار دهد و از آنجایی که مواد غذایی به این بریس های نیز می چسبد در صورتی که بهداشت را رعایت نکنید، نه تنها دندان های شما زرد می شود بلکه پوسیده هم می شود. در زمان سفید سازی یا همان بلیچینگ از موادی بسیار قوی استفاده می کنند بنابراین حتما نزد متخصص متبحر این کار را انجام دهید تا کنترل شده مصرف شود.