نانواکناری به الف خبر داد؛ درخواست نمایندگان سه استان شمالی از روحانی برای ممنوعیت واردات برنج

گروه سیاسی الف،   3980501002 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران از درخواست نمایندگان سه استان شمالی از رئیس جمهور برای ممنوعیت واردات برنج خبر داد و گفت: نمایندگان استانهای مازندران، گلستان و گیلان خواستار ممنوعیت واردات برنج از امروز تا تا اول آبان شدند.

درخواست نمایندگان سه استان شمالی از روحانی برای ممنوعیت واردات برنج

ولی اله نانواکناری نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه هر ساله در فصل برداشت برنج، واردات برنج به مدت چهار ماه ممنوع می شد، گفت: در حال حاضر برداشت برنج در مزارع شمال آغاز شده و انتظار داریم دولت واردات برنج را همچون سالهای گذشته ممنوع کند.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارشات رسیده به ما، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت تصمیم دارند تا در فصل برداشت برنج، واردات برنج را آزاد کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران با بیان اینکه سالانه بیش از 2 میلیون و 200 هزار تن برنج در داخل کشور تولید می شود، گفت: در حال حاضر نیازی به واردات برنج نیست و بیش از نیاز کشور برنج وجود دارد.

نانواکناری ضرر تولید کنندگان و کاهش شدید قیمت برنج را نتیجه واردات در فصل برداشت دانست و افزود: ما از رئیس جمهور خواستیم که برای ممنوعیت واردات برنج فورا اقدام کند.

وی با بیان اینکه ممنوعیت برای حمایت از تولیدات داخلی بوده، تصریح کرد: نامه نمایندگان مجلس خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور نوشته شده اما علاوه بر ارسال برای رئیس جمهور، برای محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و رضا رحمانی وزیر صمت هم ارسال شد.

سه استان شمالی در مجلس 32 نماینده دارند.

خبرنگار: یوسف اسدی