«انتقام‌جویان» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شد

گروه فرهنگی الف،   3980430160 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

پس از سیطره 10 ساله «آواتار» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما، «انتقام‌جویان: پایان بازی» ساخته «جیمز کامرون» را پشت سر گذاشت.

به گزارش فارس به نقل از ورایتی، فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» با عبور از رقم ۲ میلیارد و ۷۸۹ میلیون دلار در گیشه جهانی، عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ را ازآن خود کرد.

پس از سیطره ۱۰ ساله «آواتار» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما، «انتقام‌جویان: پایان بازی» ساخته «جیمز کامرون» را کنار زد و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شد.

«انتقام‌جویان» در فروش خانگی خود ۸۵۳ میلیون دلار کسب کرد و به عنوان دومین فیلم پرفروش تاریخ در آمریکای شمالی پس از «جنگ ستارگان: نیروی بیداری» با فروش ۹۳۶ میلیون دلاری، رسید.

این فیلم در گیشه بین‌الملل نیز با یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار شامل ۶۲۹ میلیون دلار در چین، ۱۱۴ میلیون دلار در بریتانیا، ۱۰۵ میلیون دلار در کره جنوبی، ۸۵ میلیون دلار در برزیل و ۷۷ میلیون دلار در مکزیک کسب کرد.

کمپانی دیزنی ماه گذشته با اکران مجدد «انتقام‌جویان: پایان بازی» اعلام کرده بود که قصد دارد تا رکورد فروش «آواتار» را بشکند.

از زمانیکه کمپانی دیزنی با مبلغ گزاف ۷۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری کمپانی فاکس را خریداری کرد، فیلم «آواتار» ازآن پس نیز بخشی از امپراتوری دیزنی شد. و این بدین معناست که کمپانی دیزنی حالا هفت فیلم از ده فیلم پرفروش تاریخ سینما را در مالکیت خود دارد.

«انتقام‌جویان» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شد