امروز؛ محاکمه عاملان قتل علیرضا شیرمحمدعلی

گروه حوادث الف،   3980429032 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

عاملان قتل یک زندانی در زندان تهران بزرگ (فشافویه)، صبح امروز در شعبه پنجم دادگاه کیفری محاکمه می‌شوند.

امروز؛ محاکمه عاملان قتل علیرضا شیرمحمدعلی

روزنامه ایران نوشت: بیستم خرداد امسال خبر قتل یک زندانی به‌نام علیرضا شیر محمد علی با 30 ضربه چاقو به دست دو زندانی اعلام شد.

نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد عاملان این جنایت بدون هیچ انگیزه، اختلاف یا درگیری این پسر 22 ساله را به قتل رسانده‌اند. بدین ترتیب با پیگیری و دستور رئیس قوه قضائیه پرونده به طور ویژه تحت رسیدگی قرار گرفت و پس از صدور کیفرخواست در کمتر از سه روز پرونده این دومتهم به شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی بابایی و با حضور قاضی ساجدی منتقل شد.

قاضی بابایی درباره رسیدگی به این پرونده جنجالی گفت: پس از انتقال این پرونده به شعبه پنجم با بررسی دقیق درابتدا نواقص موجود در آن رفع شد سپس با توجه به ضرورت بررسی سلامت روانی هر دو متهم آنها به پزشکی قانونی منتقل شدند. پس از تکمیل پرونده به‌همراه تیم ویژه‌ای از محل جنایت بازدید کردم و تصاویر ثبت شده از سوی دوربین‌های مدار بسته نیز بررسی شد همچنین با شاهدان عینی ماجرا گفت‌و‌گوهای لازم به عمل آمده است.

وی درباره برخورد دستگاه قضایی با مسئولان زندان نیز گفت: ریاست قوه قضائیه با ورود به این پرونده ضمن برخورد جدی با عاملان و مقصران حادثه خواهان پیگیری سریع شد.

وی درباره درخواست اولیای دم نیز گفت: بر اساس محتویات پرونده، خانواده مقتول خواهان قصاص عاملان جنایت هستند. بابایی گفت: دراین پرونده متهم ردیف اول به اتهام مباشرت در قتل عمد و دیگری هم به اتهام معاونت در قتل عمد قرار است امروز به‌صورت علنی در این شعبه بررسی شود و با اطلاع‌رسانی دقیق رسانه‌ها، مردم می‌توانند از روند رسیدگی به این پرونده جنجالی باخبر شوند.

مادر مقتول نیز پیش از این گفته بود پسر من را به اتهام جرایم سیاسی دستگیر و به 8 سال زندان محکوم کرده بودند. علیرضا در زندان اوین نگهداری می‌شد اما بعد از مدتی او را به زندان فشافویه منتقل کردند که او و یکی از هم‌بندی‌هایش دست به اعتصاب غذا زدند تا اینکه مسئولان زندان وعده بازگرداندن آنها به زندان اوین را دادند اما پسرم به دست دو زندانی که هیچ درگیری و اختلافی با آنها نداشت، کشته شد.