ال چاپو به حبس طولانی‌ مدت محکوم شد

گروه جهان الف،   3980427032

دادگاهی در آمریکا «خواکین گوزمان» ملقب به «ال چاپو» قاچاقچی مواد مخدر را به حبس ابد به علاوه ۳۰ سال زندان و پرداخت ۱۲.۶ میلیارد دلار جریمه محکوم کرد.

ال چاپو به حبس طولانی‌ مدت محکوم شد

به گزارش ایرنا به نقل از سی.ان.ان، ال چاپو که اهل مکزیک است روز چهارشنبه در دادگاه حاضر شد، حدود ۱۰ دقیقه صحبت کرد. وی گفت که در آن دادگاه عدالتی وجود ندارد.

ال چاپو در ادامه صحبت‌هایش در دادگاه نیویورک به وضعیت زندان در آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: غیرانسانی‌ترین شرایط را در طول زندگی‌ام در اینجا داشته‌ام. شکنجه‌های روحی و روانی و فیزیکی را تحمل کرده‌ام.

انتظار می‌رود که ال چاپو ۶۲ ساله دوران محکومیتش را در امنیتی‌ترین زندان فدرال آمریکای در شهر «فلورانس» ایالات کلرادو سپری کند.

وی متهم است که یک کارتل بزرگ مواد مخدر را هدایت کرده و طی ۲۵ سال فعالیتش در این گروه مبادرت به آدم‌ربایی، شکنجه و قتل مخالفانش کرده است.

ال چاپو که تاکنون دو بار از زندان در مکزیک فرار کرده است، سال ۲۰۱۶ در مکزیک دستگیر و سال بعد به آمریکا مسترد شد.

ال چاپو در زبان اسپانیایی به معنای کوتوله است. گفته می‌شود، کارتل «سینالوا» که تحت هدایت وی قرار دارد از کشورهای قاره آمریکا گرفته تا اروپای شرقی، استرالیا، ژاپن، ایتالیا، پرتغال، اسپانیا، آلمان و چندین کشور آفریقایی فعالیت می‌کند.

سینالوا علاوه بر تجارت مواد مخدری مانند کوکائین و ماری‌جوآنا، در تولید و فروش مواد مخدر صنعتی نیز دست دارد.