استانداری تهران شهردار رباط کریم را عزل کرد/ شهردار: اقدام استانداری غیرقانونی است

گروه سیاسی الف،   3980424194

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از ارسال نامه عزل شهردار رباط کریم و انتصاب سرپرست این نهاد در تأیید مصوبه جنجالی شورای اسلامی این شهر خبر داد.

محمد تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در گفت‌وگو با فارس از ارسال نامه عزل شهردار رباط کریم و انتصاب سرپرست این نهاد در تأیید مصوبه جنجالی شورای اسلامی این شهر خبر داد.

وی اظهار کرد: بنده توصیه‌ها و تأکیدات فراوانی به شهردار رباط کریم داشته‌ام در فضای آرام به این موضوع فیصله دهد و ما نیز براساس مقررات عمل کردیم و طی برداشتی از مصوبات شورا داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که مصوبات شورا باید اجرایی بشود و به فرماندار نیز ابلاغ کردیم که اقدام کنند.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به اینکه عملکرد استانداری بر اساس چهارچوب و مقررات است، گفت: یکی از شرایط احراز شهرداران سکونت در محل بوده که شورا به این موضوع ورود کرد و این موضوع به کمیته انطباق شهرستان ارسال و مطرح شد.

تقی زاده با بیان اینکه در رابطه با این موضوع با رئیس کل دادگستری که عضو هیئت حل اختلاف استان هستند مشورت داشتیم، تأکید کرد: چون در مهلت مقرر به این موضوع اعتراضی وارد نشد، این مصوبه شورا قطعی تلقی می‌شود و فرمانداری نیز باید این موضوع را اجرایی کند.

 شهردار رباط کریم: اقدام استانداری غیرقانونی است

سید محمد میرزمانی شهردار رباط کریم اظهار کرد: با تمام احترامی که برای استانداری تهران قائل هستم اما این نامه غیرقانونی است و این موضوع باید در کمیته انطباق فرمانداری مطرح شود و ورود استانداری به این نامه فاقد وجاهت قانونی است.

وی گفت: از نظر قانون، مرجع اصلی رسیدگی به موضوع شهرداری، کمیته انطباق فرمانداری، شورای شهر و دستگاه قضا هستند که هیچ کدوم از اینها نامه‌ای نزدند و استانداری نمی تواند به این موضوع ورود کند.

نائب رئیس شورای شهر رباط کریم: استانداری عزل شهردار و انتصاب سرپرست را تأیید کرد

علی عسگری دقایقی پیش با تایید دریافت نامه استانداری تهران، اظهار کرد: در متن این نامه، صورتجلسات 49 و 54 شورای شهر تایید شده است که در صورت جلسه 49 به دلیل عدم احراز شرایط نسبت به عزل شهردار اعضای شورا و در صورتجلسه 54 نیز نسبت به تعیین سرپرست تصمیم گرفته بودند.

نائب رئیس شورای شهر رباط کریم افزود: صورتجلسه 54 شورای شهر رباط کریم مربوط به تاریخ 97/08/20 بوده که مستندات به استانداری ارسال شده و امروز ساعت 14 بود نامه مورد نظر از طریق فکس به دست بنده رسید.

عسگری درباره سرپرست شهرداری رباط کریم تأکید کرد: از تاریخ صورت جلسه 54، علی اصغر عظیموند که از کارمندان رسمی شهرداری رباط کریم است را به عنوان سرپرست شهرداری رباط کریم معرفی کردیم که با تایید نشدن صورتجلسه های ما، از امروز این ابلاغیه به امضای مدیرکل امور شهری و شوراها استانداری تهران رسیده است، لازم اجراست.

وی ادامه داد: کمیته انطباق فرمانداری در تاریخ مورد نظر، اعلام نظر نکرده است و بعد از این اتفاقات، موضوع به هیئت حل اختلاف استان ارسال شده که تصمیم آن‌ها به این نامه رسیده است.

نائب رئیس شورای شهر رباط کریم خاطرنشان کرد: مکاتبات ما از سطح شهرستان به استان و همه موارد در استان بررسی شده و فکر نمی کنم که مشکلی وجود داشته باشد.

شورای شهر رباط کریم در جلسه‌‌ای جنجالی شهردار رباط کریم با ۴ رای برکنار کرد که این حکم به تأیید شورای انطباق نرسید و اجرا نشد. کمیته‌ای انطباق حداقل 5 رأی را برای برکناری شهردار لازم می‌دانست.