دروغ وزیرخارجه آمریکا درباره مصاحبه با رسانه‌های ایران

گروه جهان الف،   3980424122

«مایک پمپئو» در حالی خواستار مصاحبه با رسانه های ایرانی است که پیش از این به درخواست یک خبرگزاری ایرانی جواب رد داده است.

دروغ وزیرخارجه آمریکا درباره مصاحبه با رسانه‌های ایران
«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در حالی خواستار مصاحبه با رسانه های ایرانی شده و آن را به عنوان ابزاری جهت جنگ روانی مطرح می کند که به درخواست خبرگزاری مهر پاسخی نداده است.
 
پمپئو درخواست مصاحبه با رسانه های ایرانی و تمایل به حضور در رسانه های ایرانی را با حضور وزیر خارجه ایران در آمریکا و مصاحبه با رسانه های این کشور مرتبط می کند. پمپئو مدعی است همانگونه که ظریف می تواند با رسانه های آمریکایی مصاحبه کند و از این حق در یک کشور دموکراتیک برخوردار است، او نیز این حق را دارد که در رسانه های ایرانی حضور داشته باشد و البته ایران اجازه چنین کاری را نمی دهد!

اما این دروغی بیش نیست؛ چرا که حداقل خبرنگار مهر چندین بار تقاضای مصاحبه با ایشان را به دفتر وزارت خارجه آمریکا ارسال کرده و جواب رد شنیده است (تاریخ دریافت نامه وزارت خارجه آمریکا ۱۶ فوریه ۲۰۱۸).

پمپئو در حالی این دروغ را مطرح می کند که بگوید در ایران رسانه ها از آزادی عمل برخوردار نیستند.

این در حالی است که حتی درخواست مصاحبه با شخص «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از سوی مهر نیز چندین بار ارائه شده که جوابی داده نشده و فقط دریافت درخواست تأیید شده است (تاریخ دریافت نامه کاخ سفید اول فوریه ۲۰۱۹).

جهت اطلاع مایک پمپئو خبرگزاری مهر سه بار گفتگوهایی با سناتور «جان مک کین» نامزد حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری و رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا انجام داد که لینک آنها در زیر آمده است.

https://en.mehrnews.com/news/126974/US-to-tighten-missile-related-anti-Iran-sanctions

https://en.mehrnews.com/news/111514/China-would-dominate-Pacific-should-US-fail-to-compete

لذا این ادعا که رسانه های ایران آزادی عمل ندارند دروغی بیش نیست.