اظهارات وزیر کشور درباره نظرسنجی‌های هدایت شده درباره تولید بیت کوین در ایران

گروه اقتصادی الف،   3980417208

وزیر کشور گفت: با توجه به شرایطی که در کشور حاکم است، لازم است همه دستگاه‌های اجرایی در جریان همه درآمدها و هزینه‌ها باشند تا آمادگی لازم را برای پاسخگویی به فشارها داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» در بیست و نهمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با تاکید بر لزوم تأمین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی کاغذ گفت: در جلسه امروز مقرر شد بخشی از آن به صورت خمیر و بخشی دیگر به صورت چوب‌های جنگلی خودمان تأمین شود.

اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید،

*{ با اشاره به بحث ارزهای دیجیتال (بیت کوین) }: مقرر شد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بررسی‌های لازم را انجام داده و نتایج آن را در جلسه بعد گزارش کنند. اگر قرار است به این پول مجازی مجوزی داده شود و در این حوزه مدیریتی اعمال شود باید اقدام لازم را انجام دهند. چون در این شرایط استفاده غیرقانونی از برق موضوع نگران کننده‌ای شده است.

*{ با اشاره به اینکه برخی نظر سنجی‌های هدفمند از خارج از کشور در مورد تولید بیت کوین به اشکال مختلف هدایت می‌شود}: نوع سوالات این نظر سنجی ها نشان می‌دهد بیشتر به دنبال جمع آوری اطلاعاتی هستند که می‌تواند مستقیم یا غیرمستقیم در ارتباط با مسائل تحریمی باشد.

* در جلسه امروز مقرر شد همه دستگاه‌های اجرایی به زیر مجموعه های خودشان اطلاع رسانی درست انجام دهند. به خصوص وزارت ارشاد، مطبوعات و رسانه‌ها را در جریان این موضوع قرار دهد و ضمن بررسی ریشه‌های این نظر سنجی ها شیوه‌های مقابله با آن را پیدا کنند و اطلاع رسانی دقیق داشته باشند. وزارت اطلاعات نیز با روش‌هایی که می‌تواند، وارد عمل شود به طوری که ازشرایطی که به وجود آمده سو استفاده نشود.