دیده‌بان شفافیت و عدالت: مسئولینی را که فرزندان‌شان خارج‌نشین هستند عزل کنید

گروه سیاسی الف،   3980415082 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

دیده‌بان شفافیت و عدالت در مطالبه اخیری خود، از نمایندگان مجلس خواست تا با تصویب قانونی، بتوان مسئولینی که فرزندان‌شان خارج‌نشین هستند، عزل شوند.

دیده‌بان شفافیت و عدالت: مسئولینی را که فرزندان‌شان خارج‌نشین هستند عزل کنید

به گزارش الف، سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت در راستای مطالبه اخیری که توسط جمعی از هموطنان در سامانه مطالبه‌گری این سازمان مردم نهاد ثبت شده است از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست با تصویب قانونی،  مسئولینی که فرزندان آن ها در کشورهای متخاصم به سر می برند، عزل شوند.

متن این مطالبه دیده‌بان شفافیت و عدالت شرح زیر است:

همانطور که می‌دانید در حال حاضر فرزندان برخی از مسئولین، مدیران دولتی و کشوری، به دلایل مختلف، در خارج از کشور به سر می‌برند. تجربه تلخ چهل ساله نشان داده است که حس حمایت از فرزند بر روی تصمیمات بعضی از مدیران و مراودات آنها با مقامات کشورهای میزبان تاثیر گذار بوده است.

این مشکل زمانی دو چندان می شود که فرزند یا فرزندان نامبردگان درکشورهای متخاصمی چون انگلیس و آمریکا به سر برند.

ما امضاء کنندگان این مطالبه از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم تا با تصویب قانونی، مسئولینی را که فرزندان‌شان در کشورهای متخاصم زندگی می‌کنند، عزل کرده و شرط گرفتن مسئولیت از مدیرکل به بالا را در جمهوری اسلامی، زندگی خانواده درجه یک در ایران باشد.

این مطالبه هم‌اکنون در کانال دیده‌بان شفافیت و عدالت فعال است.

سامانه هوشمند دیده‌بان شفافیت و عدالت به آدرس DaadRobot@ در تلگرام و سامانه مطالبه‌گری  ثبت مطالبات شهروندان و جمع آوری امضا برای هر مطالبه توسط خود شهروندان راه اندازی شده و دیده‌بان هر هفته مطالبه با بالاترین امضاء را کتبا از مسئول مربوطه درخواست و نتیجه را پیگیری خواهدکرد.

برای امضای این مطالبه، در پیام رسان تلگرام به اینجا مراجعه کنید.