انفجارهای مهیب در فرودگاه جیزان عربستان

گروه جهان الف،   3980414004 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

منابع محلی سعودی پنجشنبه شب از انفجارهای مهیب در فرودگاه شهر "جیزان" در جنوب غرب عربستان و هم مرز با یمن خبر دادند.

انفجارهای مهیب در فرودگاه جیزان عربستان

ایرنا نوشت: منابع آگاه سعودی به شبکه تلویزیونی المیادین گفته اند که به دنبال این انفجارها، تمامی پروازها به مقصد و از مبدأ فرودگاه جیزان لغو شده است.

"یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تایید حمله ارتش و کمیته های مردمی یمن به فرودگاه جیزان، گفت: چند مرکز نظامی در فرودگاه جیزان سعودی، هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

وی گفت: حمله پهپادی به جیزان به درستی به هدف اصابت کرد و پروازهای فرودگاه این شهر را به تعطیلی کشاند.

سریع از تمامی غیر نظامیان و از اتباع مختلف خارجی در عربستان خواست که از مراکز نظامی سعودی فاصله بگیرند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اعلام کرد که مراکز نظامی حساس سعودی در فرودگاه أبها در "عسیر" دیگر منطقه جنوبی عربستان مورد حمله واقع شد.

سریع همچنین خطاب به کشورهای متجاوز یمن افزود: ارتش ما توانایی این را دارد که به صورت گسترده تر، در أبعاد جغرافیایی وسیع تر و بصورت روزانه دست به اینگونه عملیات ها بزند.

ساعاتی پیش نیز سریع اعلام کرد: سامانه پاتریوت آمریکایی در اختیار ارتش عربستان، در استان مأرب در قلب یمن، هدف حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی قرار گرفت.

در هفته‌های گذشته، مراکز نظامی شهرهای جنوبی عربستان هدف گسترده حمله پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفته است؛ به طوری که موشک‌های پاتریوت آمریکا مستقر در عربستان قادر به رهگیری آنها نشده اند.

این حملات بازدارنده به دنبال آن صورت می‌گیرد که مقام‌های یمنی با هشدار به متجاوزان اعلام کردند؛ ارتش و کمیته‌های مردمی در اقدام تلافی جویانه و در پاسخ به حملات ائتلاف عربی به این کشور، به هدف قرار دادن مراکز، تأسیسات و فرودگاه‌های نظامی عربستان ادامه می‌دهند.