جانسون: تعامل با ایران راه صحیح پیش رو برای لندن و منطقه است

گروه جهان الف،   3980412165

وزیر خارجه پیشین انگلیس و یکی از گزینه های اصلی نخست وزیری این کشور تعامل با ایران را راه صحیح پیش رو برای لندن و منطقه دانست.

به گزارش مهر، «بوریس جانسون» وزیر خارجه پیشین انگلیس و یکی از نامزدهای نخست‌وزیری این کشور در مصاحبه با رویترز در خصوص ایران گفت: من بار دیگر ازحکومت ایران می‌خواهم تا درباره لغو برجام و نقض تعهداتشان ذیل توافق هسته‌ای، خیلی جدی فکر کنند.

وزیر خارجه پیشین انگلیس ادامه داد: برجام قطعاً ضامن خوبی برای ثبات در روابط با اتحادیه اروپا و آمریکا بوده و به نظرم، آنها باید به آن توافق پایبند بمانند. به نظرم، اکنون این اشتباه بزرگی برای ایران خواهد بود که رویکرد خویشتنداری را رها کرده و به سمت غنی سازی مواد هسته ای برود، به نظر من این یک اشتباه جدی خواهد بود.

«بوریس جانسون» در این مصاحبه بی اشاره به بدعهدی طرف اروپائی و آمریکا در تعهدات خود ذیل برجام درباره اینکه آیا موضع لندن به واشنگتن درباره ایران نزدیک شده است، گفت: به نظر من، موضوعی که قطعی است این است که برجام به نحو فزاینده ای شکننده به نظر می رسد و ما باید به ره های مهار رفتار مخرب ایران در منطقه (!) فکر کنیم؛ اما من همچنان به تعامل با ایران و ترغیب تهران برای اینکه برنامه هسته ای خود را پیش نبرد، اعتقاد دارم و به نظرم این راه صحیح پیش رو برای کشور ما و منطقه است.